شناسهٔ خبر: 51164269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

پایه گذاری مدرسه صادقیه گوشه‌ای از خدمات آیت الله صادقی بود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه پایه گذاری مدرسه صادقیه گوشه‌ای از خدمات آیت الله صادقی بود، گفت: مجاهدت‌های اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله صادقی، از یاد و خاطره‌های مردم استان بیرون نخواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، در خطبه های نماز جمعه این هفته درگذشت آیت الله صادقی را تسلیت گفت و اظهارداشت: در باره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ باید کتاب ها نوشته شود .

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مجاهدت‌های اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی، از یاد و خاطره‌های مردم استان بیرون نخواهد رفت .

 

وی ادامه داد: تلاش در حل مسائل اجتماعی ، مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری یکی از برجستگی های این عالم فقیه بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: از همه اهل قلم، صدا و سیما حوزه و دانشگاه انتظار داریم، این روحانی بزرگوار را به خوبی معرفی کنند.

 

استان لرستان نیازمند سدهای مخزنی است

 

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش به بحث حقابه استان لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: در چند هفته اخیر درباره آب و تخصیص آب در چندین استان اتفاقاتی رخ داده که این اتفاقات  به کم آبی و بخش ضعیف مدیریت برمی‌گردد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: تنها راه حل برون رفت از این مشکلات عزم ملی است، مدیریت باید تقویت شود و به نیازها استان و مطالبات مردم توجه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: تکمیل سدهای نیمه تمام، اتصال شبکه آبیاری، زهکشی مسیر آب، آبیاری قطره ای تنها راه حل مشکل زمین های دیم به آبی است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  استان لرستان نیازمند سدهای مخزنی مانند سد مشهور است که باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد .

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقابله با دیگر قانون ها قانون مترقی و برگرفته از قانون و سنت است از این رو میثاق بزرگ ملی و دین انقلاب اسلامی است.

 

ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی معلولان

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی روز جهانی معلولان را گرامی داشت و گفت: به مسائل اجتماعی و فرهنگی، تامین مسکن، مناسب سازی اماکن اداری و عمومی، مناسب سازی خیابان ها و اماکن ورزشی معلولان توجه شود.

 

پایان پیام/666

نظر شما