شناسهٔ خبر: 51102702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک متخصص روانپزشکی:

ادعاهای گروه‌های ضد واکسن کرونا از نظر علمی کاملا مردود است

کرمانشاه - ایرنا - یک متخصص روانپزشکی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های ضد واکسن باتوجه به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم است، گفت: این ادعاها از نظر علمی کاملا مردود است و این گروه‌های ضد واکسن وابسته به بخش‌هایی هستند که به دنبال فروش محصولات و تولیدات و نسخه‌های غیرعلمی خود و درآمدهای هنگفت هستند.

صاحب‌خبر -

دکتر سید «محمود میرمعینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه‌ها با ایجاد جو روانی و سوءاستفاده از اعتقادات مردم و نامگذاری تولیدات خود به بزرگان دینی در راستای جلوگیری از مراجعه مردم به مراکز بهداشت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه غفلت از این چالش، تبعات جبران نشدنی برای مردم کشورمان بدنبال خواهد داشت، تصریح کرد: اکنون تنها راهکار مبارزه با ویروس وحشی کرونا و ممانعت از مرگ و میر افراد استفاده از ماسک و واکسیناسیون سراسری است.

این متخصص روانپزشکی اظهار داشت: ویروس کرونا معضل و مشکلی بزرگ برای همه جوامع شده و باعث شده است که در تمام شئون و ابعاد زندگی انسان‌ها تاثیر قابل توجهی بگذارد.

وی اضافه کرد: این ویروس منشاء ناشناخته ای داشته و قابل پیش بینی نیست اما راهکارهایی برای مبارزه با آن در جهان اتخاذ شده که یکی از این راهکارهای موثر تزریق واکسن است.

دکتر میرمعینی گفت: گروه‌هایی با ایجاد واکسن هراسی و بیان اینکه تزریق واکسن در جلوگیری از مرگ و میر تاثیری ندارد با ایجاد جو روانی، موجب تردید در بین افراد جامعه می شوند.

این متخصص روانپزشکی افزود: آنها از اقبال عمومی تزریق واکسن و اینکه اکثریت مردم فهیم کشورمان نسبت به تزریق واکسن اظهار تمایل کرده‌اند، عصبانی و ناراحت هستند و دست به هر کاری می‌زنندتا با ایجاد واکسن هراسی مردم را نسبت به تزریق واکسن بدبین کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۸۷ درصد از جامعه هدف استان کرمانشاه دُز اول و ۶۸ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

هم‌اکنون ۲۳۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۶ نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده است.

نظر شما