شناسهٔ خبر: 51097242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترویج واکسن هراسی با سوء استفاده از اعتقادات مردم

یک متخصص روانپزشکی گفت : ویروس کرونا معضل و مشکلی بزرگ برای همه جوامع شده و باعث شده است که در تمام شئون و ابعاد زندگی انسان‌ها تاثیر قابل توجهی بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، میرمعینی متخصص روانپزشکی گفت : ویروس کرونا منشا ناشناخته‌ای داشته و قابل پیش بینی نیست، اما راهکار‌هایی برای مبارزه با آن در جهان اتخاذ شده که یکی از این راهکار‌های موثر تزریق واکسن است.

او گفت : گروه‌هایی با ایجاد واکسن هراسی و بیان اینکه تزریق واکسن در جلوگیری از مرگ و میر تاثیری ندارد با ایجاد جو روانی، موجب تردید در بین افراد جامعه می‌شوند.

میرمعینی افزود : این ادعا‌ها از نظر علمی کاملا مردود است و این گروه‌های ضد واکسن وابسته به بخش‌هایی هستند که بدنبال فروش محصولات و تولیدات و نسخه‌های غیر علمی خود و درآمد‌های هنگفت هستند.

او افزود : آن‌ها از اقبال عمومی تزریق واکسن و اینکه اکثریت مردم فهیم کشور نسبت به تزریق واکسن اظهار تمایل نموده اند، عصبانی و ناراحت هستند و دست به هر کاری میزنند تا با ایجاد واکسن هراسی مردم را نسبت به تزریق واکسن بدبین کنند.

میرمعینی ادامه داد : در حال حاضر تنها راهکار مبارزه با این ویروس وحشی و ممانعت از مرگ و میر افراد استفاده از ماسک و واکسیناسیون سراسری می‌باشد.

او افزود : فعالیت گروه‌های ضد واکسن با توجه به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود.

میرمعینی گفت : این گروه‌ها با ایجاد جو روانی و سو استفاده از اعتقادات مردم و نامگذاری تولیدات خود به بزرکان دینی در راستای جلوگیری از مراجعه مردم به مراکز بهداشت فعالیت می‌کنند.

او گفت : غفلت از این چالش، تبعات جبران نشدنی برای مردم عزیز کشورمان را بدنبال خواهد داشت .

انتهای پیام/د

نظر شما