شناسهٔ خبر: 51097931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تشریح جزئیات مربوط به حمله ادعایی به منزل مصطفی الکاظمی

ابنا

جزئیات مربوط به حمله ادعایی به منزل «مصطفی الکاظمی» تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در یک نشست خبری به تشریح جزئیات مربوط به حمله ادعایی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور پرداخت.

وی گفت که این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد و با شلیک دو پرتابه انجام گرفته است. گزارش کمیته تحقیق درباره حمله به منزل الکاظمی نشان می‌دهد که یکی از دو پرتابه شلیک شده بر بام منزل الکاظمی و دیگری به حیاط آن اصابت کرده است.

الاعرجی افزود: یکی از این دو پرتابه شلیک شده، منفجر شد ولی دومی منفجر نشد. ما مختصات هواپیمایی که منزل الکاظمی را هدف قرار داده است، به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: پرتابه دومی که بر بام منزل نخست وزیر اصابت کرد، روز دوم پس از حادثه کشف شد. حمله به منزل الکاظمی با شلیک دو پرتابه نشان می‌دهد که عاملان قصد کشتن او را داشتند.

الاعرجی خاطر نشان کرد: ما تعجب کردیم از اینکه دو گروه ضد انفجار، پرتابه‌ها را بدون گرفتن اثر انگشت منفجر کردند. کمیته تحقیق تصمیم گرفت اعضای دو گروه مسؤول انفجار پرتابه‌ها را زندانی و به وزارت کشور منتقل کند.

مشاور امنیت ملی عراق در خصوص دلیل رصد نشدن پهپادها اظهار کرد: به دلیل پرواز یکی از پهپادها در ارتفاع بسیار پایین، رادار نتوانست که آن را رصد کند.

وی ادامه داد: پهپاد مونتاژ و بومی و ماده منفجره استفاده شده نیز از نوع سی فور و ساخت داخل و سبک وزن بود. اطلاعات دقیقی در خصوص مکان برخاستن دو پهپاد و محل فرود آنها را در اختیار داریم.

الاعرجی افزود: کمیته تحقیق تاکنون به اتهام هیچ شخص یا گروهی نپرداخته است و برای تحقیق در خصوص حمله به نخست وزیر عراق نیاز به زمان بیشتری داریم، گزارش های بعدی در این خصوص در ادامه اعلام می شود، ما به سرنخ های مهمی در این خصوص رسیدیم.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد: می توان برای افشای حقیقی از تلاش کشورهای دوست و برادر استفاده کرد، اما کمیته تحقیق در خصوص ترور نخست وزیر عراق از هیچ طرف خارجی در این خصوص کمک نگرفته است.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما