شناسهٔ خبر: 51096633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مشاور امنیت ملی عراق: حمله به منزل الکاظمی با دو فروند پهپاد و با شلیک دو پرتابه انجام شده است

مشاور امنیت ملی عراق درخصوص جزئیات مرتبط با حمله به منزل نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد، این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد انجام شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان –قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امشب (دوشنبه) در نشست خبری که داشت جزئیات مرتبط با حمله ادعایی به منزل مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور را تشریح کرد و گفت: این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد و با شلیک دو پرتابه انجام شده است. گزارش کمیته تحقیق درخصوص حمله به منزل الکاظمی نشان دهنده آن است که یکی از دو پرتابه شلیک شده بر بام منزل الکاظمی و دیگری به حیاط آن اصابت کرده است.

الاعرجی همچنین افزود: یکی از این دو پرتابه شلیک شده، منفجر شد، اما دومی منفجر نشد. ما مختصات هواپیمایی که منزل الکاظمی را مورد هدف قرار داده است، به دست آوردیم. پرتابه دومی که بر بام منزل نخست وزیر اصابت کرد، روز دوم پس از حادثه کشف شد. حمله به منزل الکاظمی با شلیک دو پرتابه نشان دهنده آن است که عاملان قصد کشتن او را داشتند.

الاعرجی در ادامه خاطر نشان کرد: ما تعجب کردیم از اینکه دو گروه ضد انفجار، پرتابه‌ها را بدون گرفتن هیچگونه اثر انگشتی منفجر کردند. کمیته تحقیق تصمیم گرفت اعضای دو گروه مسؤول انفجار پرتابه‌ها را زندانی و به وزارت کشور منتقل کند. رادار به دلیل اینکه یکی از پهپاد‌ها در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرد، نتوانست آن را رصد کند.

وی افزود: ما به روند تحقیق مطمئن هستیم و نخست وزیر از کمیته خواسته که از تفسیر شخصی خودداری کند. ماده منفجره از سیفور و پهپاد مونتاژ و بومی بوده و مواد منفجره نیز ساخت داخل و سبک وزن بوده‌اند.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه گفت: ما مشخصات تأیید شده و دقیقی درخصوص مکان برخاستن دو پهپاد و فرود آمدن آن‌ها در اختیار داریم. ما از نخست وزیر اسامی بازدیدکنندگان دفترش را در ۱۰ روز گذشته قبل از حمله به خانه اش خواستار شدیم.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین به تأکید این موضوع پرداخت که گزارش‌های بعدی درخصوص تحقیقات ترور نافرجام نخست وزیر عراق متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما