شناسهٔ خبر: 51028762 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات تکواندوی بانوان جهان؛

کسب یک مدال برنز حاصل کار روز دوم بانوان ایران

رقابت‌های روز دوم از مسابقات آزاد قهرمانی تکواندوی بانوان جهان ۲۰۲۱ امروز در سالن "گرین هال" ریاض برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱ (۴ G) با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز گذشته (پنجشنبه چهارم آذرماه) در سالن "گرین هال" ریاض آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

امروز (جمعه پنجم آذرماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۷۳- برگزار شدند که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

وزن چهارم ۵۷- کیلوگرم / ناهید کیانی

ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۵۷- کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست "گیادا الهلوانی" حریف ایتالیایی خود را با نتیجه ۱۲ بر ۵ شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

ناهید کیانی در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مقابل "نادا لاراج " از مراکش با نتیجه ۱۸ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن چهارم ۵۷- کیلوگرم /زهرا شیدایی

زهرا شیدایی تکواندوکار وزن ۵۷- کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست "النا میرونیوک" از روسیه را با نتیجه ۱۲ بر ۹ شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.

در مرحله یک هشتم نهایی زهرا شیدایی به مصاف "نیکیتا گلاسنویچ" از کشور کرواسی رفت. این دیدار با نتیجه ۷ بر ۷ مساوی شد، اما زهرا شیدایی در راند طلایی توانست حریف قدرتمند خود را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو بانوان ۲۰۲۱ راه پیدا کند.

زهرا شیدایی در مرحله یک چهارم نهایی و با نتیجه ۱۲ بر ۳ توانست "النا کریویچنکو" از کشور روسیه را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. در دیدار نیمه نهایی شیدایی با نتیجه ۱۷ بر ۹ "آلیاه پاول" از کشور انگلیس را شکست داد و فینالیست شد. رقابت‌های فینال فردا (شنبه ششم آذرماه) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ انجام خواهد شد.

وزن هفتم ۷۳- کیلوگرم / ملیکا میرحسینی

ملیکا میرحسینی تکواندوکار وزن ۷۳- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی توانست "راما ابوالروب" از اردن را با نتیجه ۱۳ بر ۸ شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در مرحله یک چهارم نهایی ملیکا میرحسینی توانست با نتیجه ۱۳ بر ۹ "کانسل دنیز" از قزاقستان را شکست دهد و به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کند. دیدار نیمه نهایی بین ملیکا میرحسینی و "پولینا خان" از روسیه با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ مساوی شد، اما در راند طلایی ملیکا میرحسینی مقابل این حریف روسی شکست خورد و مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱، ۴G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما