شناسهٔ خبر: 50513818 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رشد ۲۱ هزار واحدی بورس امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۱ هزار واحدی روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 4میلیارد و 340میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 308میلیارد تومان در بیش از 461هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 21هزار و 361واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 361هزار و 406واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های خدمات انفورماتیک، گروه دارویی برکت و آسان پرداخت پرشین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 579میلیون ورقه به‌ارزش 63هزار و 986میلیارد تومان در 278هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 169واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 400واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند./تسنیم

 

نظر شما