شناسهٔ خبر: 50435779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه همکاری‌های ایران و ارمنستان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی

در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان با وزیر راه و شهرسازی بر توسعه همکاری‌های ایران و ارمنستان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه ششم آبان، به همت مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، جلسات کاری فشرده دیدار سفرای خارجی با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در دیدار آرتاشس تومانینان، سفیر جمهوری ارمنستان با وزیر راه و شهرسازی، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ترانزیت و تردد جاده‌ای و مواردی، چون تضمین امنیت و جریان روان ترانزیتی ایران به ارمنستان و اتصال مستقیم راه‌آهن دو کشور، موافقتنامه تاسیس کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج-فارس-دریای سیاه و تاکید بر ضرورت تسریع نهایی کردن و امضای آن، پروژه بزرگراهی شمالی-جنوبی ارمنستان و آمادگی ایران برای مشارکت در این طرح، توسعه و تسهیل پرواز میان دو کشور و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

لازم به ذکر است که این جلسه آخرین حضور سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی بود که توسط وزیر راه و شهرسازی از اقدامات سازنده وی در طول مدت خدمت در کشورمان تشکر شد.

انتهای پیام/

نظر شما