شناسهٔ خبر: 50424101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

عربی کنکور را چطور مطالعه کنیم؟

برای موفقیت در کنکور نمی‌توان فقط به چند درس خاص اکتفا کرد. همه دروس را باید جدی بگیرید و با توجه به اهداف خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین دروسی که دانش‌آموزان به دلیل دشواری سوالات آن معمولاً نمره خوبی نمی‌گیرند، عربی است. عربی دومین درس دفترچه عمومی کنکور بوده و شامل 25 سوال است که باید در 20 دقیقه پاسخ دهید. باتوجه به اینکه عربی در کنکور سراسر ضریب 2 دارد و درصد کمی نیز از دانش‌آموزان به آن پاسخ می‌دهند، فرصت خوبی است تا تراز کنکور خود را افزایش دهید. بهترین روش خواندن عربی برای کنکور چگونه است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا صفر تا صد عربی کنکور را با هم بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

 

چگونه عربی را از صفر شروع کنیم؟ شناسایی موانع و برنامه‌ریزی برای کنکور عربی

قبل از اینکه روش خواندن عربی کنکور از صفر را بررسی کنیم، بهتر است به این سوال عمیقاً فکر کنید. چرا دروس کنکور را برای کسب 100 درصدی نمرات نمی‌خوانیم؟ چرا چنین انتظاری از خودمان نداریم؟ بخش بزرگی از این ناتوانی، مربوط به تفکر و تصور غلط از خودمان و بخش دیگر مربوط به روش مطالعه و برنامه‌ریزی است.

از طرفی اگر عربی را درس دشواری می‌دانید، بررسی کنید که چرا دشوار است؟ ممکن است در طول دوران تحصیلی برخی از مطالب درس عربی را به خوبی یاد نگرفته باشید. اما این پایان راه و شروع ناامیدی نیست. شناسایی موانع بزرگ‌ترین قدمی است که ابتدای کار باید بردارید. کلاس کمک آموزشی، دی وی دی‌های آموزشی و خرید کتاب کنکور مناسب، همگی به شما کمک می‌کنند تا قبل از هر چیز ابتدا عربی را با شیوه درست یاد بگیرید.

بررسی بارم‌بندی سوالات عربی کنکور؛ مهم‌ترین بخش‌های کتاب درسی را بشناسید

قبل از اینکه برنامه‌ریزی برای عربی کنکور را شروع کنید، باید بدانید سبک سوالات عربی چگونه است و از هر بخش کتاب درسی چه تعداد سوالاتی مطرح می‌شود. بارم‌بندی یا بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور به ما دیدگاهی می‌دهد تا بتوانیم تمرکز خود را به مهم‌ترین بخش‌های کتاب معطوف کنیم. بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور هر سال معمولاً با سیر مشخصی همراه است و تغییرات اندکی دارد. به همین دلیل لازم است باتوجه به بارم‌بندی سوالات عربی کنکور سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی و مطالعه کنیم.

بارم‌بندی سوالات عربی در کنکور سراسری:

  • مفهوم لغات 1 سوال
  • ترجمه و مفاهیم 10 سوال
  • متن و درک مطلب 4 سوال
  • تحلیل صرفی 4 سوال
  • حرکت‌گذاری 1 سوال
  • قواعد 5 سوال

 

 

 

یادگیری ترجمه و مفاهیم، مناسب‌ترین روش خواندن عربی کنکور از صفر

زبان عربی یکی از درس‌هایی است که با پاسخ صحیح به تست‌های آن می‌توانید امتیاز و رتبه کنکورتان را افزایش دهید. اگر دانش‌آموزی هر 10 سوال بخش ترجمه و مفاهیم عربی کنکور را پاسخ دهد، 40 درصد نمرات عربی را کسب می‌کند.

سوالات ترجمه و مفاهیم عربی کنکور از سه بخش تشکیل شده است:

  • ترجمه عربی به فارسی (در این بخش باید پاسخ ترجمه درست را از میان 4 گزینه انتخاب کنید؛ دانستن ترجمه لغات به شما کمک شایانی می‌کند.)
  • تعریب (برای پاسخ دادن به سوالات تعریب باید با قواعد عربی آشنا باشید.)
  • سوالات مفهومی (سخت‌ترین سوال بخش ترجمه و مفاهیم، سوالات مفهومی است. دانستن معنی لغاتی که آخر کتاب درسی آمده است؛ همراه با کارگاه ترجمه در پاسخ‌دهی به سوالات مفهومی عربی کنکور به شما کمک می‌کند سریع‌تر پاسخ درست را شناسایی و انتخاب کنید.)

استفاده از منابع معتبر همچون عربی میکرو طلایی گاج، مهر و ماه و خیلی سبز به شما کمک می‌کنند تا 40 درصد از سوالات عربی کنکور که مربوط به ترجمه و مفاهیم است را به راحتی پاسخ دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه وقت را از دست ندهید خرید کتاب‌های کمک درسی را به‌صورت آنلاین انجام دهید. مارکا کتاب بزرگ‌ترین ‌سایت خرید کتاب دانشگاهی و کنکور در ایران است. با خرید آنلاین کتاب‌های کمک آموزشی استاندارد، دسترسی بیشتری به منابع معتبر خواهید داشت.

قواعد عربی کنکور؛ جزوه عربی کنکور را قورت دهید

قواعد عربی کنکور شامل 5 سوال است و 20 درصد را شامل می‌شود. اگر می‌خواهید هر 5 سوال قواعد عربی کنکور را پاسخ دهید ضروری است که از کتاب‌های کمک آموزشی دقیقی استفاده کنید و مهارت بالایی در این بخش داشته باشید. قواعد عربی کنکور فرار است و برای پاسخ دادن به این سوال‌ها، نیاز به تکرار و تمرین مستمر دارید. استفاده از منابع کمک درسی استاندارد و مطمئن همچون کتاب عربی جامع نظام جدید الگو ایاد فیلی، جزوه عربی کنکور استاندارد و دی وی دی‌های آموزشی معتبر می‌توانند به شما در پاسخ‌گویی به سوالات قواعد عربی کنکور کمک قابل قبولی کنند.

 

 

 

6  روش مطالعه برای موفقیت در عربی کنکور انسانی و رشته‌های دیگر؛ بهترین خود باشید

برای اینکه درصد بالایی از سوالات عربی کنکور را پاسخ دهید، 6 گام زیر را در مطالعه این درس شیرین اما سخت به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • برای هر درس باتوجه به بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور برنامه‌ریزی کنید و اگر در بخشی نیاز به آموزش دارید، از کتاب‌های کمک آموزشی استانداردی استفاده کنید.
  • بعد از خواندن هر درسی، مطالب خوانده شده  را جمع‌بندی کنید و اگر وقت دارید خلاصه هر درس را در دفترچه مشخصی بنویسید. اگر وقت ندارید، در کتاب درسی یا کمک آموزشی خود زیر نکات مهم خط بکشید.
  •  لغات آخر کتاب را فراموش نکنید؛ حداقل 12 سوال وابسته به لغات است. اگر لغات را جدی بگیرید احتمالاً بتوانید درصد بالایی از سوالات عربی کنکور را پاسخ دهید.
  • سوالات تالیفی و کنکور سال‌های قبل را تست بزنید. تست زنی یکی از روش‌هایی است که به تثبیت مباحث آموزشی کمک می‌کند. تست زدن در شناخت نقاط ضعف و قوت بسیار موثر است. تست عربی کنکور 5 سال اخیر برای خودآزمایی بسیار مفید و کاربردی خواهید بود.
  • بعد از تست، سوالات درست، بدون پاسخ و غلط خود را بررسی کنید. سوالات بی‌پاسخ، احتمالاً نشان دهنده این است که مبحث آموزشی را به خوبی یاد نگرفته اید. سوالاتی که به اشتباه پاسخ داده‌اید نیز اشتباهات متداولی است و با یادداشت کردن و مرور می‌توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.
  •  اگر مبحثی را به خوبی یاد نگرفته‌اید تا قبل از فروردین، آن را یاد بگیرید؛ فراموش نکنید سه ماه پایانی وقت آن است که بیشتر جمع‌بندی، مرور و تکرار کنید.

بهترین منابع کنکور عربی را آنلاین بخرید و همین امروز برای موفقیت قدم بردارید

در این مقاله درباره بهترین روش خواندن عربی کنکور از صفر صحبت کردیم. مطالعه درس عربی برای رشته‌های مختلف روش کاملا یکسانی دارد. افراد بسیاری سوال می‌پرسند که چگونه عربی را برای کنکور انسانی بخوانیم؟ یا روش مطالعه عربی برای کنکور تجربی چگونه است؟ همان‌طور که در این مقاله شرح دادیم ابتدا باید بودجه‌بندی سوالات کنکور را به خوبی بشناسید و سپس برای هر بخش، از منابع معتبری برای یادگیری مفاهیم استفاده کنید.

به‌طورکل هر دانش‌آموزی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد تا کلیه مفاهیم درسی را به خوبی یاد بگیرد. یکی از بهترین اقداماتی که به شما در سرعت‌بخشی به مطالعه درس عربی کمک می‌کند خرید آنلاین کتاب‌های کنکور است. مارکا کتاب بهترین مرجع خرید آنلاین کتاب کمک آموزشی در ایران است و می‌توانید کلیه کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه دانش‌آموزی تهیه کنید. چنانچه برای خرید کتاب درسی با چالش عدم موجودی یا نایاب بودن مواجه شدید، با کارشناسان مجرب مارکا کتاب به شماره 66400400-021 تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

 

نظر شما