شناسهٔ خبر: 50421932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ماجرای لغو حکم داماد زاکانی چیست؟

حسین حیدری داماد زاکانی با حکم زاکانی مشاور وی شد و بعد از اینکه علیرضا زاکانی با اعتراض گسترده مردم مواجه شد و امروز طی یادداشتی حکم داماد خود را لغو کرد.ماجرای لغو حکم داماد زاکانی را در ادامه بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، طی روزهای اخیر اعتراضاتی به حکم حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران شد. وی دستیار ویژه علیرضا زاکانی شد اما شورای شهر قبل ممنوعیت حکم استخدام برای خویشاوندان را تصویب کرده بود و از سوی دیگر اعتراضات مردمی به این حکم موجب شد تا برای جبران و احترام به اعتراضات مردم،  امروز لغو حکم داماد زاکانی از سوی شهردار تهران اعلام شود.

لغو حکم داماد زاکانی

ماجرای حکم زاکانی برای دامادش

ماجرا از آنجا شروع شد که زاکانی برای حسین حیدری دامادش در شهرداری تهران حکم مشاور در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری صادر کرد.حیدری فارغ التحصیل کامپیوتر و هوش مصنوعی از دانشگاه شریف است و در بخش خصوصی مشغول به فعالیت است.با این حال خبر این انتصاب به شدت سر و صدا به پا کرد و برخی از رسانه ها و حتی بعضی علاقه مندان به زاکانی در این باره موضع گیری کرده و گفتند که این انتصاب به صلاح شهردار انقلابی تهران نیست و قرار بود کارهای اینچنینی دیگر در شهرداری به اتمام برسد. 

 

شهردار تهران در ادامه توضیح داد که داماد وی هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارد و در توییتی برای شفاف سازی در خصوص این انتصاب گفت : حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارد و هیچ دریافتی هم نخواهد داشت. قرار است از حضور وی برای نظارت و اشراف بنده در پروژه هوشمند سازی تهران استفاده شود.

 

صدور بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی  با یک تبصره

منتقدین در این زمینه به بخشنامه ممنوعیت به کارگیری نیروی انسانی زاکانی در شهرداری پرداختند این در حالی است که در بخش نامه تبصره‌ای هم ذکر شده بود.

در مهر سال جاری شهردار تهران «بخشنامه ساماندهی فرآیند مدیریت منابع انسانی در شهرداری تهران» را به تمامی واحدها و سازمان‌های تابعه ابلاغ کرد و تاکید بر این داشت که جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از ( تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت، پیمانکاری، شرکتی، مشاوره ای، حق الزحمه ای، ساعتی و پروژه ای و ... حتی انجام خدمت به طور رایگان یا افتخاری ) ممنوع بوده و بر حسب ضرورت هر نوع درخواست می بایست با هماهنگی و اخذ مجوز از سوی حوزه معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام شود."

علوی عضو شورای شهر تهران در خصوص این انتصاب و حواشی پیش آمده گفت که  زاکانی شهردار تهران چندی پیش ابلاغیه‌ای را صادر کرد که طی آن به هرگونه به کارگیری افراد در شهرداری منع قانونی خواهد داشت، البته ظاهرا استثنایی در این ابلاغیه وجود دارد و آن هم این است که با تشخیص مدیریت منابع انسانی این کار امکان پذیر خواهد بود.

زاکانی حکم مشاور خود را لغو کرد

شهردار تهران در یادداشتی پیرامون حکم حسین حیدری مشاور خود نوشت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در برنامه‌ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردم، هوشمندسازی کامل مدیریت شهری آنچنان اهمیت داشت که این حوزه را از ابتدا شخصا به عهده گرفتم. یکپارچه‌سازی و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات حساس محرمانه نیازمند ایجاد تمرکز مسئولیت در فردی متخصص و کاملا مورد اعتماد و دارای فهم مشترک در کنار اینجانب بود. آنچنان که این مسئله حتی از برخی مناصب حساس و نظارتی سپرده شده به نزدیکترین بستگان مسئولان طراز اول که در ادوار گذشته توصیه و تایید شده بود هم برایم مهم‌تر و حیاتی‌تر بود.

برای رسمیت بخشیدن و رعایت شفافیت حکم رسمی صادر کردم و برای پرهیز از مضرات احتمالی به دفتر خود دستور دادم هیچگونه اثر استخدامی، مالی و حق امضا بر آن مترتب نباشد. اما این انتصاب به دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. مردمی که از ابتدای انقلاب همواره خود را در سنگر جانفشانی و فداکاری برای آنها دیده‌ام.
می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.

نظر شما