شناسهٔ خبر: 50421329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان رهبری

روحانیت رفتار خود را بر اساس سیره نبوی شکل دهد

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیون رفتار خود را بر اساس سیره نبوی شکل دهند چراکه الگوی مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله احمد مبلغی روز چهارشنبه در نشست مجازی راهبرد تاثیرگذاری حوزه علمیه خواهران در ارتقای اخلاق و معنویت آحاد جامعه با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران، اعضای اتحادیه موسسات فرهنگی قرآنی لرستان و طلابی از خرم‌دره، مشکین شهر، مراغه، میانه، سراب، بستان‌آباد و کرندغرب بیان کرد: اهل‌ بیت(ع) راه نبوت را با سطحی عالمانه، معصومانه و بدون خطا به جامعه منعکس کردند و در درجه آخر علما و روحانیت ادامه‌ دهنده مسیر نبوت البته به شکل غیرمعصومانه هستند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت، جانشینان انبیا هستند بر لزوم الگوگیری، شناخت وظایف نبی اسلام و عمل به آن از سوی روحانیت تاکید کرد و ادامه داد: وظایف پیامبر(ص) در آیات قرآن قابل استخراج است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اولین نقش پیامبر(ص) را تلاوت و تفسیر قرآن برشمرد و گفت: روحانیت در کنار تلاوت باید آیات را مطابق زندگی بشر تطبیق دهند.

آیت الله مبلغی نقش دیگر انبیا و نبی مکرم اسلام را تزکیه دانست و ادامه داد: امروز نقش تزکیه طلاب کم شده و این در حالی‌ است که روحانیت در ترویج تزکیه و مکارم اخلاقی نقش‌ اساسی دارند.

وی نقش دیگر نبی مکرم اسلام را تعلیم کتاب و حکمت برشمرد و گفت: شان پیامبر(ص) این بود که کتاب قرآن را تعلیم می‌داد و حکمت‌ها را بیان می‌کرد، چراکه حکمت اندیشه محکم و وظیفه روحانیت بیان حکمت است تا عقل جامعه با حکمت آرایش یابد.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای پیامبر(ص) مدل دقیق ارزشی برای یک زندگی مطلوب الهی و کلید هدایت است افزود: روحانیت زمینه محبت و مودت اهل‌ بیت(ع) را فراهم کنند و زمینه‌ساز مودت قربی باشند.

نظر شما