شناسهٔ خبر: 50405469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سید حامد عاملی استاندار اردبیل:

بانک‌ها برای حرکت چرخ‌های تولید در اردبیل وارد میدان شوند

سید حامد عاملی استاندار اردبیل،بانک‌ها باید در راستای کاهش مشکلات بخش تولید در سطح استان وارد میدان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها باید در راستای کاهش مشکلات بخش تولید وارد میدان شده و با تعصب خدمت به مردم و اشتغال به صورت ویژه برای حرکت چرخ‌های تولید اقدام کنند.

او بیان کرد: تزریق نقدینگی حتی به میزان اندکی به حوزه تولید باعث رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است و ضروری است بانک‌ها در تسهیل روند سرمایه گذاری همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل بر پرهیز از برخی بروکراسی‌های زاید و دست و پاگیر در جریان فعال سازی واحد‌های راکد از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در صورت بروز تخلف از سوی بخش‌های تولید و سرمایه گذاری نیز قبل از ورود به حوزه قضایی در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عاملی اظهار کرد: باید در راستای حمایت از سرمایه گذاری همواره به نفع مردم و اشتغال حرکت کرده و از طولانی شدن روند فعال سازی واحد‌های راکد جلوگیری کنیم.

او در ادامه جلوگیری از تخریب اراضی و نظارت دقیق قبل از اقدام را مورد تاکید قرار داد و گفت: در گذشته با بی توجهی به حراست از اراضی کشاورزی برخی ساخت و ساز‌ها انجام گرفته که این موضوع باید قبل از وقوع مورد پیگرد باشد تا عواقب و خسارت‌های بعدی آن که تخریب است، متوجه مردم نشود.

استاندار اردبیل در ادامه با بررسی مشکلات ۱۵ واحد تولیدی و خدماتی تصریح کرد: مسوولان باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشند و در این خصوص کوتاهی از سوی هیچ مدیر و بانکی پذیرفتنی نیست.

در این جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی از جمله واحد تولید ماکارونی، محصولات بتنی، شن و ماسه، پوشاک، رنگ و رزین، نایلون، لبنیات و تعدادی از مراکز خدماتی و رفاهی بررسی شد و تصمیمات لازم در راستای تسهیل روند فعالیت و رفع مشکلات اتخاذ شد.

مشکلات مطرح شده از سوی واحد‌های مورد بررسی در این جلسه در حوزه بانکی، بیمه، حمایت برای توسعه، صدور مجوز، تامین آب، جلوگیری از تخریب و فسخ قرار داد بود.

 

بیشتر بخوانید:

  • اردبیل بیش از ۷۰ هزار بیکار دارد
  • 5 کشته و مصدوم در برخورد پژو ، وانت و کامیونت در پارس آباد مغان

برچسب‌ها:

نظر شما