شناسهٔ خبر: 50402999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش حوادث آتش سوزی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از کاهش ٢۶درصدی حوادث آتش‌سوزی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش ٢۶درصدی حوادث آتش‌سوزی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل، گفت: در مهرماه امسال ٣١٩ عملیات با کمک نیرو‌های این سازمان انجام شده است.

او افزود: از این تعداد، ١٣۵ عملیات اطفای حریق و ١٨۴ عملیات امدادونجات بوده است.

میرزایی تصریح کرد: از مجموع ١٣۵ حادثه حریق در مهرماه، ٣١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٨ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١۶ مورد مربوط به جنگل و درختان و ٢ مورد مربوط به انبار‌ها و مراکز صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ١٨۴ عملیات امدادونجات در مدت یادشده، بیشترین حوادث با ۶۴ مورد، مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی بیان داشت: همچنین ۴٢ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ٢٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ١۴ مورد امداد آسانسور، ١۵ مورد امداد تصادفات خودرویی و ٧ مورد امدادونجات از کوه و بلندی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

اواظهار داشت: در مجموع این عملیات‌ها، ٩٣ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۴٧ نفر در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط، مجروح شدند.

میرزایی گفت: در مهرماه امسال دوره‌های آموزشی پیشگیری و آتش‌نشانی برای ۴٢٠ نفر از دانش‌آموزانِ مدارس و شهروندان برگزار شد.

او بیان کرد: همچنین به درخواست شهروندان، ٩۵ مورد مشاوره ایمنی انجام شده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما