شناسهٔ خبر: 50364391 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاسازی حواصیل ارغوانی و دو قطعه کبک وحشی پس از درمان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از تحویل یک قطعه حواصیل ارغوانی و دو قطعه کبک به اداره حفاظت محیط زیست خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: دو قطعه کبک وحشی با کمک یکی از شهروندان طبیعت دوست و یک قطعه حواصیل ارغوانی با کمک آتش نشانی شهر زیدآباد زنده گیری و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان شد.

او افزود: حواصیل ارغوانی که در حیاط منزل یکی از شهروندان گرفتار شده بود با همکاری آتش نشانی زیدآباد زنده گیری و به محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

رسولیان اظهار داشت: این پرنده پس از معاینات اولیه و تایید سلامت با کمک دامپزشک در طبیعت رهاسازی شد.

او عنوان کرد: حواصیل ارغوانی پرنده‌ای است آبچر ۸۰ سانتی متر طول دارد در باتلاق ها، آبگیر‌های پرگیاه و نیزار‌های انبوه دیده می‌شود، غذای عمده این پرنده ماهی است و از سخت پوستان و نرم تنان و خزندگان و جوندگان و احیانا جوجه‌های بعضی ازپرندگان و حشرات نیز تغذیه می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان افزود: دو قطعه کبک وحشی نیز با کمک یکی از شهروندان طبیعت دوست تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان شد.

رسولیان با بیان اینکه این شهروند وظیفه شناس با مشاهده یکی از دوستانش که از روی ناآگاهی دو قطعه کبک وحشی زنده را نگهداری می‌کند، پس از صحبت با این شخص، کبک‌ها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل می‌دهد که این پرندگان بعد از تیمار و تایید دامپزشک شهرستان مبنی بر صحت سلامت، در زیستگاه مناسب رهاسازی شدند.

انتهای پیام/ی

نظر شما