شناسهٔ خبر: 50387505 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت:

دانشگاه علم و صنعت به سمت کارآفرینی حرکت کرده است

ذاکری گفت: دانشگاه علم و صنعت جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که به سمت کارآفرینی پیش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و فعلی دانشگاه علم و صنعت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

ذاکری، رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در این مراسم اظهار کرد: در طول خدمتم خوشحالم که توانسته ام ارتقای علمی دانشگاه و کشور و حرکت به سمت نوآوری و فناوری را داشته باشیم.

او افزود: به خوبی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در دانشگاه علم و صنعت ایران پیش رفتیم. در دوران کرونا بیشتر استادان و اعضای هیئت علمی را از دست دادیم و آن‌ها خدمات بزرگی را برای دانشگاه علم و صنعت ایران برداشته بودند.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که برنامه‌های خود را به صورت مهارت محور پیش برد. یکی از آن برنامه‌ها در برنامه راهبردی پنجم تزریق روحیه بیانیه گام دوم انقلاب است که سال گذشته منتشر شد.

ذاکری ادامه داد: گام‌هایی را در توسعه فناوری‌هایی در منطقه آزاد در چابهار، کیش و ارس برداشته ایم، قرار داد‌های صنعتی دانشگاه‌ها طی چند سال گذشته ۴ برابر شده که این موضوع نشان از تعامل خوب دانشگاه با صنعت دارد.

او اضافه کرد: سال گذشته بارها از سازمان برنامه و بودجه خواسته شد تا سقف درآمد اختصاصی دانشگاه را بالا ببرد. ماموریت گرایی شدن فعالیت‌های دانشگاهی خصوصا در قله‌های دانشی از جمله اهداف ما در دانشگاه علم و صنعت است که با اتکا به آن‌ها رشته‌های میان رشته‌ای را تاسیس کردیم.

ذاکری ادامه داد: به همت روسای پنج دانشگاه صنعتی برتر کشور اتحادیه‌ای شکل گرفته و در دو سال گذشته برنامه خوبی در جهت هم افزایی بین دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است. سال گذشته از جایگاه پنجم کشور به جایگاه سوم کشور ارتقا پیدا کرده ایم که نشان از تلاش و فعالیت‌های درخشان جامعه دانشگاهی علم و صنعت دارد.

او ادامه داد: هم افزایی خوبی بین دانشگاه‌های سطح یک کشور وجود دارد و با اجلاسی که در دانشگاه تهران هر ساله برگزار می‌شود. امیدواریم هم افزایی بین دانشگاه‌ها و تجربیات خوب آن‌ها همواره بیشتر شود.

در زمینه انتقال فناوری موفق عمل نکرده ایم

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: کشور ما در زمینه انتقال فناوری ناموفق عمل کرده است. ولی در جا‌های دیگر که هیچ اتکایی به دیگران نداشتیم مانند حوزه ماهواره بسیار موفق بودیم و در این زمینه کاملا به توان داخلی تکیه کردیم، بنابراین امیدوارم که از طریق ستاد وزارت علوم این موضوع به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شود.

ذاکری افزود: در خصوص زیست بوم فناوری و نوآوری در طول ۴ سال گذشته مراکز نوآوری متعددی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های دیگری در دانشگاه علم و صنعت شکل گرفت.

ذاکری تاکید کرد: موفق شدیم سالانه جذب رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری را در دانشگاه علم و صنعت افزایش دهیم.

او در پایان گفت: خوشبختانه از قبل، بستر آموزش مجازی را داشتیم، اما تنها برای ۲ هزار نفر، اما یک هفته بعد از تعطیلی دانشگاه‌های کشور به علت شیوع ویروس کرونا با ارتقای بستر آموزش‌های مجازی، توانستیم هر چه سریع‌تر به کمک همکاران آموزش‌های مجازی دانشگاه، بستر آموزش‌های مجازی را برای ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما