شناسهٔ خبر: 50375120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش۶تا۱۲ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در شمال غرب و سواحل خزر و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب  با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان ، مازندران و به‌تدریج در شمال شرقی کشور و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد گفت:فردا سه‌شنبه جریانات شمالی بر روی دریای خزر تقویت شده و سبب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر می‌شود.

گودرزی با بیان این‌که در روز سه‌شنبه برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران ،گلستان و ارتفاعات البرز کاهش دما، بارش باران و وزش باد و در برخی مناطق رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران و کردستان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان ،خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی و در ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه دارد بیان کرد: در روز سه‌شنبه در شمال غرب و سواحل خزر و در روز چهارشنبه برای شمال شرق کشور کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که از بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، ارتفاعات جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش باران گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود توضیح داد: طی سه روز آینده در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان و جنوب کرمان در برخی ساعات افزایش ابر رگبار رعدوبرق رخ خواهد داد .

او یادآور شد: از امشب تا ظهر چهارشنبه دریای خزر مواج و طوفانی است. طی این مدت تنگه هرمز هم مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر ابری همراه با وزش باد است . بیشترین دمای تهران به ۲۰ درجه و کمترین آن به ۹ درجه می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما