شناسهٔ خبر: 50359584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام زمان برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان

پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان نیمه اول آبان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اکبر دانیالی دبیر پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان گفت: این جسنواره ۱۲ و ۱۳ آبان در لردگان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه: پیش از این قرار بود جشنواره ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار شود خاطرنشان کرد: به دلیل درخواست گروه‌های شرکت کننده برای تمرین بیشتر تصمیم بر این گرفته شد زمان برگزاری جشنواره را به تعویق بیاندازیم.

دانیالی اظهار داشت:فراخوان پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان، از سوی انجمن هنر‌های نمایشی استان چهارمحال وبختیاری، باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارة فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لردگان منتشر شده بود.

او، کشف وکمک به شکوفائی استعداد‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت تئاتری درگونه نمایش خیابانی، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، شناسایی آداب ورسوم و سنن منطقه‌ای و استانی در قالب نمایش خیابانی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و مبارزه با بیماری کرونا در سطح جامعه و همچنین کمک به بروز خلاقیت‌های نمایشی گروه‌های نمایش استان در زمینة تئاتر خیابانی را از اهداف جشنواره تئاتر خیابانی لردگان عنوان کرد.

دانیالی افزود: آداب و رسوم و سنت‌های بومی و محلی و عشایری استان، ضرب المثل‌ها و متلها، دفاع مقدس، بسیج، ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای و شهدای راه سلامت، نگاه هنرمندانه به شعار سال: «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، موضوعات اجتماعی شامل:اعتیاد ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تکیه بر حفظ جنگل‌های بلوط زاگرس و منابع آب)، بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند.

بیشتر بخوانید

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی لردگان افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره، دو مرتبه به تعویق افتاد .

پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان، در دو بخش آزاد، شامل نمایش‌های متقاضی با گونه‌های متفاوت و خلاقانة نمایش‌های فضای باز و بخش آیینی سنتی، شامل آثاری که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خرده فرهنگ‌ها ــ بازی‌های محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما