شناسهٔ خبر: 49540615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی ۱۴۰۰ منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی ۱۴۰۰ منتشر شد و با توجه به برگزاری موفق جشنواره پارسال در بستر فضای مجازی، این دوره از جشنواره نیز در آبان ماه امسال برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

او افزود: موضوع نمایش‌های صحنه‌ای برای این دوره از جشنواره تئاتر استانی آزاد است، اما با توجه به برخی ضرورت‌ها، محور‌هایی همچون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر آگاهی بخشی موثر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توجه به فرهنگ‌عامه و ارزش‌های بومی و تاریخی و ادبی استان و ارتقا نهاد خانواده و همگرایی ملی برای تولید آثار به هنرمندان این عرصه پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

شریفی اضافه کرد: ترویج شعار سال و فضائل اخلاقی و اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر موضوعات پیشنهادی برای خلق آثار جشنواره تئاتر امسال استان است.

او اظهار داشت: تولید آثار از طرف هنرمندان بومی و جوان، بدیع بودن و خلاقیت در اجرای اثر در اولویت این دوره از جشنواره تئاتر استانی قرار دارد و بخش رقابتی جشنواره به صورت ویژه به آثار و نمایشنامه‌های ایرانی اختصاص دارد و دبیرخانه از آثار راه‌یافته حمایت مالی خواهد داشت.

شریفی تصریح کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، دو نوع برنامه‌ریزی برای اجرای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده است که در یکی از این روش‌ها در صورت موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا، جشنواره با حضور تماشاگران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

او گفت: در روش دوم، اجرا به صورت اختصاصی برای داوران انجام خواهد شد و با استفاده از سامانه‌های مجازی برای عموم به نمایش در می‌آید.

شریفی بیان کرد: مهلت ارسال تقاضای شرکت در جشنواره، ۲۵ مهرماه امسال است و هنرمندان استان می‌توانند در فرصت باقی‌مانده برای اطلاع از جزئیات بیشتر، اعلام آمادگی و نام‌نویسی به پایگاه اینترنتی http://chaharmahal-bakhtiari.theater.ir مراجعه کنند.

او ادامه داد: در سی و دومین دوره جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری از مجموع ۱۰ گروه نمایشی، شش گروه به بخش رقابتی راه یافتند که در پایان نمایش‌های «ضیافت پنالتی‌ها» از لردگان و «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» از شهرکرد به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

نظر شما