شناسهٔ خبر: 49549484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، ابراهیم شریفی افزود: موضوع نمایش‌های صحنه‌ای برای این دوره از جشنواره تئاتر استانی آزاد است اما با توجه به برخی ضرورت‌ها، محورهایی همچون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر آگاهی بخشی موثر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توجه به فرهنگ‌عامه و ارزش‌های بومی و تاریخی و ادبی استان و ارتقا نهاد خانواده و همگرایی ملی برای تولید آثار به هنرمندان این عرصه پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: ترویج شعار سال و فضائل اخلاقی و اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر موضوعات پیشنهادی برای خلق آثار جشنواره تئاتر امسال استان است.

شریفی با بیان اینکه تولید آثار از طرف هنرمندان بومی و جوان، بدیع بودن و خلاقیت در اجرای اثر در اولویت این دوره از جشنواره تئاتر استانی قرار دارد، تصریح کرد: بخش رقابتی جشنواره به صورت ویژه به آثار و نمایشنامه‌های ایرانی اختصاص دارد و دبیرخانه از آثار  راه‌یافته حمایت مالی خواهد داشت.

شریفی درباره شیوه برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی نیز یادآور شد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲ نوع برنامه‌ریزی برای اجرای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده است که در یکی از این ۲ روش در صورت موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا، جشنواره با حضور تماشاگران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در روش دوم، اجرا به صورت اختصاصی برای داوران انجام خواهد شد و با استفاده از سامانه‌های مجازی برای عموم به نمایش در می‌آید.

وی مهلت ارسال تقاضای شرکت در جشنواره را  ۲۵ مهر امسال اعلام کرد و گفت: هنرمندان استان می‌توانند در فرصت باقی‌مانده برای اطلاع از جزئیات بیشتر، اعلام آمادگی و نام‌نویسی به پایگاه اینترنتی http://chaharmahal-bakhtiari.theater.ir مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، در سی و دومین دوره جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری از مجموع ۱۰ گروه نمایشی، ۶ گروه به بخش رقابتی راه یافتند که در پایان نمایش‌های «ضیافت پنالتی‌ها» از لردگان و «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت» از شهرکرد به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

نظر شما