شناسهٔ خبر: 50342326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست واشنگتن از پیونگ یانگ برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای

نماینده آمریکا در امور کره شمالی که دیروز وارد کره جنوبی شده است نسبت به آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت واشنگتن امیدوار است با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی، پیونگ یانگ به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای پاسخ مثبت دهد.

سفیر آمریکا در امور کره شمالی در سفر خود به سئول، پرتاب‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ را نگران‌کننده و غیرمولد دانست و از کره شمالی  خواست از آزمایش‌های موشکی بیشتر خودداری کند.

در همین حال، کره شمالی آمریکا را متهم کرد که از طریق گفتگوی دفاعی با کره جنوبی به دنبال افزایش فشار نظامی بر پیونگ یانگ  است.

همچنین کره شمالی  دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به تشدید تنش‌های نظامی با چین از طریق حمایتی عاری از حس مسئولیت از تایوان متهم و اعلام کرد افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه به منزله تهدیدی بالقوه برای پیونگ یانگ است.

 پاک میونگ هو، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در اظهاراتی از آمریکا به علت فرستادن کشتی‌های جنگی از طریق تنگه تایوان و قرار دادن سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته و آموزش نظامی در این جزیره (تایوان) انتقاد کرد. وی مداخله بی ملاحظه آمریکا در مسائل مربوط به تایوان را که کره شمالی آن را کاملا بخشی از چین قلمداد می‌کند، دخالتی همراه با ایجاد تنش خواند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های اقتصادی و نظامی آمریکا قرار گرفته است و هر بار ضمن رد اتهامات واشنگتن مبنی بر جنگ افروزی گفته گسترش تسلیحات نظامی به منظور دفاع ملی است و این کشور قصد ندارد با هیچ کشور دیگری وارد تنش‌های نظامی شود.

انتهای پیام/

نظر شما