شناسهٔ خبر: 50342201 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاده به جاده به دنبال پزشک متخصص / درد کمبود پزشک آبان ماه قطع می شود

کمبود پزشک متخصص در شهرستان سرایان باعث شده مردم به سایر شهرستان های همجوار مراجعه کنند، که با قول وزارت بهداشت اواسط آبان ماه پزشکان متخصص وارد این شهرستان می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر روز خبر کمبود پزشک در یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی تیتر اخبار می‌شود، این بار خبر کمبود ۶ پزشک متخصص در بیمارستان سرایان به گوش می‌رسد.

گویا مشکل کمبود پزشک در شهرستان سرایان قصه امروز و دیروز نیست و چندین سال است که مردم این شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از شهروندان سرایانی گفت: چند سال پیش با چشمان خودم نظاره گر فوت خانمی بودم که در صحنه تصادف حالش اورژانسی شده بود و به خاطر کمبود پزشک متخصص جانش را از دست داد.

قاسمی یکی دیگر از شهروندان سرایانی ادامه داد: به علت کمبود یا عدم پزشک متخصص در این شهرستان، برای درمان بیماری باید به شهرستان فردوس یا بیرجند مراجعه کنم.

او افزود: موضوع کمبود پزشک کاملا جدی است، زیرا زحمت و خطرات جاده هم به درد بیماری اضافه شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه بیمارستان سرایان تنها محلی برای اعزام بیماران به سایر نقاط استان شده است اظهار کرد: افرادی که از روستا‌های دور به بیمارستان سرایان مراجعه می‌کنند و وسیله نقلیه ندارند با این اوضاع کرونا انتخاب محلی دیگر برای درمان بیماریشان کار سختی است.

کمبود ۶ پزشک متخصص در سرایان

بهرامی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرایان گفت: از ۲ سال پیش کلیه شهرستان‌های کشور و همچنین سرایان از محرومیت خارج شده اند.

او افزود: تنها بیمارستان سرایان جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که این امکانات و نیروی انسانی شایسته مردم این منطقه نیست.

بهرامی نژاد اظهار کرد: بیمارستان سرایان در حال حاظر نیازمند ۶ پزشک متخصص دائم در بخش‌های داخلی، قلب، بیهوشی، زنان، رادیولوژی و جراحی است.

 درد کمبود پزشک در آبان ماه قطع می شود

احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کمبود پزشک متخصص در شهرستان سرایان و در همه‌ی شهر‌های استان وجود دارد.

او افزود: پیگیری برای تأمین پزشک متخصص شهرستان سرایان تقریبا دغدغه هر روز مسئولان علوم پزشکی است، هر ساله معمولا از اواخر مهر ماه یا اوایل آبان ماه نیرو‌های پزشک متخصص مورد نیاز هر شهرستان به محل مورد نظر اعزام می‌شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: امسال به علت تأخیر در برگزاری امتحانات تخصصی پزشکان و همچنین اوج گرفتن مجدد کرونا هنوز پزشکی وارد سرایان نشده است.

او ادامه داد: طبق قول هایی که وزارت بهداشت داده است در اواسط آبان ماه تعدادی پزشک متخصص وارد استان و همچنین شهرستان سرایان می‌شوند.

انتهای پیام/ م

نظر شما