شناسهٔ خبر: 50160289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی مشخص شد؛

ادامه انتظار برای تأمین پزشک عفونی در قاین/ آمدن پزشک شاید در آذر ماه

چند روزی می شود که در قاین پزشک عفونی حضور ندارد و احتمالا در آذر ماه این مشکل برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کمبود پزشک در شهرستان‌های خراسان جنوبی مشکلی است که در تخصص‌های مختلف وجود دارد.

این بار جمعی از مردم قاین با طرح گلایه ای، از نبود پزشک عفونی در این شهرستان ابزار نارضایتی کردند.

به گفته شهروندان قاینی، چند هفته‌ای می‌شود که پزشک عفونی مستقر در قاین از این شهر رفته و بیماران مجبور هستند به شهر‌های دیگر سفر کنند.

در شرایط شیوع کرونا، مردم نیازمند پزشک عفونی هستند، اما نبود این پزشک در قاین باعث شده تا بیماران کرونایی نیز سرگردان باشند.

لطف پزشک قبلی به قاین/ آمدن پزشک جدید قطعی نیست

برای پیگیری این موضوع با احمدی معاون درمان داناشگاه علوم پزشکی بیرجند تماس گرفتیم تا ببینیم چه زمانی پزشک عفونی برای این شهرستان تأمین خواهد شد.

او در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح پزشک عفونی مستقر در قاین در اسفند ماه پارسال به پایان رسیده است و پزشک می‌توانست شهر را ترک کند.

احمدی بیان کرد: با اصرار مسئولین دانشگاه، پزشک چندین ماه دیگر نیز در شهرستان باقی ماند، اما در اواخر شهریور ماه از قاین خارج شد.

بیشتر بخوانید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: درخواست‌هایی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده است تا با مشخص شدن وضعیت فارغ التحصیلان، سهمیه‌ای به خراسان جنوبی و قاین داده شود.

او با بیان اینکه تا آذر ماه نتیجه نهایی اعلام می‌شود، اظهار کرد: باید دید که سهمیه‌ای به خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت یا خیر.

انتهای پیام/ س

نظر شما