شناسهٔ خبر: 50341530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنچرگیری آموزش حضوری با تزریق واکسن کرونا / خداحافظی با شاد کی می‌رسد؟

برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری باید پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال به بالای ۷۵ درصد برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، این روز‌ها هر کجا که می نشینی سخن از باز شدن یا نشدن مدارس و از طرف دیگر سرگردانی والدین و دانش آموزان در خصوص وضعیت مدارس است.

چندی پیش خبری در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شد که امکان بازگشایی مدارس از اول آبان ماه وجود دارد.

به همین دلیل با آغاز آبان ماه برای بررسی نحوه فعالیت‌های آموزشی مدارس خراسان جنوبی به صورت حضوری یا غیرحضوری به چند مدرسه مرکز شهر سر زدیم.

یکی از کارکنان مدرسه گفت: از اول مهرماه فعالیت حضوری دانش آموزان مدرسه ما تنها برای کلاس اولی‌ها با تعداد و ساعات کم و همچنین همراه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است.

او افزود: از ۲۴ مهرماه فعالیت حضوری کلاس اولی‌ها هم به برنامه شاد منتقل شده و آموزش این گروه هم از طریق بستر مجازی ادامه پیدا کرده است.

یکی از والدینی که در مدرسه حضور داشت اظهار کرد: قرار بود از دوم آبان ماه مدارس به شکل حضوری فعالیت داشته باشند، اما به خاطر شرایطی که پیش آمده هنوز مشخص نیست که وضعیت آموزش دانش آموزان چگونه خواهد بود.

به مدارس دیگر در سایر نقاط شهر هم سری زدیم یکی از مدیران مدارس گفت: با توجه به شرایطی که بر آموزش حاکم شده است دانش آموزان برای فراگیری آموزش مجازی نیازمند گوشی هوشمند هستند.

او اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزانی که توانایی تهیه گوشی هوشمند نداشتند در هفته یک یا دو روز به صورت حضوری در مدرسه حاضر می‌شدند و از این طریق در کنار سایر دانش آموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گرفتند.

واکسیناسیون شرط بازگشایی مدارس

مدارس آمادگی کامل برای برگزاری آموزش حضوری را دارند، به نظر می‌رسد واکسیناسیون دانش آموزان می‌تواند به بازگشایی مدارس کمک کند.

یکی از معلمان گفت: در گروه‌های شاد اطلاع رسانی لازم در خصوص تزریق واکسن کرونا انجام شده است تا دانش آموزان در اسرع وقت به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

او ادامه داد: در آموزش مجازی به دلیل اینکه دانش آموزان در اختیار کامل معلمان قرار ندارند و از طرفی همه اولیاء متخصص تعلیم و تربیت نیستند آموزش به صورت کامل و جامع ارائه نمی‌شود.

یکه خوانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس روستایی، عشایری و هنرستان‌ها آموزش را به صورت حضوری دریافت می‌کنند، و تنها مدارس شهری منتظر ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه فعالیتشان هستند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاظر پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در سطح استان ۶۷ درصد است.

او افزود: برای برداشته شدن محدودیت در بازگشایی مدارس باید پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال به بالای ۷۵ درصد برسد.

آنچه مهم است حضور دانش آموزان سر کلاس درس و توجه ویژه خانواده‌ها به واکسیناسیون فرزاندشان است تا دانش آموزان هر چه سریع‌تر و بهتر از آموزش حضوری و شرکت در کلاس های درس بهره ببرند.

انتهای پیام/ م

نظر شما