شناسهٔ خبر: 50244162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خاموش روشن شدن چراغ تعلیم و تربیت در شهرهای خراسان جنوبی

با وجود تاکید مسئولان بر عدم بازگشایی مدارس شهری، اما همچنان در برخی مدارس چراغ تعلیم و تربیت به صورت حضوری روشن است و والدین و دانش آموزان را سرگردان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدارس شهری باز نیست به مدرسه نروید که پشت درب‌های بسته می‌مانید.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی میگوید طبق ضوابط و قوانین ، مدرسه‌ای در شهرهای خراسان جنوبی باز نیست ، اما با رصد فضای مجازی و گزارش‌های مردمی متوجه مغایرت این صحبت می‌شویم.

برخی مدارس تنها با حضور کادر آموزشی در حال فعالیت بودند، اما در برخی دیگر چنین خبری نبود.

راهی برخی از این مدارس می‌شویم تا کم و کیف موضوع را رصد کنیم.

پدر دانش اموزی گفت: فرزندم از اول مهر به صورت حضوری به مدرسه می‌آید

دانش آموز فردوسی هم‌گفت:کلاس هشتم هستم و یک روز درمیان به مدرسه می‌آیم.

بیشتر بخوانید

دانش آموز پایه دوازدهم گفت: در کلاس ۶۰ متری ۲۲ نفر به صورت حضوری درس می‌خوانیم.

او افزود:چون سال آخر دبیرستان هستیم حضورمان اجباری است، ولی برای پایه‌های دهم و یازدهم حضور در مدرسه اختیاری است در غیر اینصورت غیبت می‌خورند.

دیگری گفت: روز گذشته با او تماس گرفته اند و فردا باید به مدرسه بیاید.

حالا از اجباری بودن حضور دانش آموزان در تعدادی از مدارس که بگذریم برخی از دانش آموزان خودشان مشتاق حضور بودند.

مادر دانش آموزی گفت:  مایلم فرزندم در مدرسه حاضر شود و از امکانات آموزش حضوری بهره‌مند شود.

دانش آموز بشرویه‌ای گفت : آموزش مجازی است اما تایمی برای کلاس رفع اشکال به ما داده شده تا در مدرسه حاضر شویم و کلاس‌ها به صورت ۵ نفره تشکیل می‌شود.

یکه خانی دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان گفت : تشکیل کلاس های حضوری در مدارس شهری برای تعمیق یادگیری و جبران افت آموزش است و اصراری بر حضور دانش آموزان در مدارس نیست .

او افزود:مصوبه ستاد کرونا این است که تنها مدارس روستایی و عشایری زیر۱۵ نفر و کارگاه‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای در مناطق شهری حق فعالیت دارند.

یکه خانی در پاسخ به سوالی که گزارشی از موارد مشکوک ابتلا به کرونا وجود داشته است ، گفت : تاکنون موردی به ما اعلام نشده اما مردم می توانند شکایات خود را به 32444734 اعلام کنند.

بیش از ۱۲۰۰ مدرسه در نقاط شهری استان وجود دارد که نظر والدین دانش آموزان و کادر دانش آموزان بر نحوه فعالیت باید مطابق مصوبات ستاد کرونا باشد.

با وجود تاکید مسئولان بر عدم بازگشایی مدارس شهری، اما همچنان در برخی مدارس چراغ تعلیم و تربیت به صورت حضوری روشن است و بسیاری از والدین سرگردانند که آیا فرزندانشان را راهی مدرسه کنند یا دست نگه دارند.

انتهای پیام/ک

نظر شما