شناسهٔ خبر: 50301732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار روسیه به ناتو درباره عواقب پیوستن اوکراین به این سازمان

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو درباره عضویت اوکراین در ناتو و عواقب سخت آن هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران درباره اظهارات اخیر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که گفته بود روسیه نمی‌تواند مانع از تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو شود، اعلام کرد مسکو به ناتو هشدار داده است که هرگونه اقدامی برای عضویت اوکراین در این سازمان عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

لوید آستین در جلسه‌ روز سه شنبه در سفر به کی‌یف در بحبوحه اعتراض روسیه به عضویت اوکراین در سازمان ناتو اظهار کرد: هیچ کشور ثالثی از جمله روسیه حق وتو برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو را ندارد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: فقط خود اوکراین حق دارد سیاست خارجی آینده خود را تعیین کند و ما امیدواریم که آن‌ها بتوانند بدون دخالت خارجی این کار را انجام دهند.

یک مقام ارشد ناتو  امروز از طرح سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابله با روسیه خبر داد. 

بر این اساس، این مقام که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: باید استراتژی‌های حساسی فراتر از طرح‌های منطقه‌ای برنامه ریزی کنیم. ما باید برای حملات نظامی همزمان در منطقه بالتیک و دریای سیاه آماده باشیم. تهدیدات سلاح‌های هسته‌ای و حملات سایبری از سوی روسیه جدی است.

نماینده ناتو تاکید کرد: در صورت بروز هر مشکلی ما باید آمادگی دفاع داشته باشیم. بسیاری از اتفاقات ممکن است به صورت همزمان رخ دهد و نیاز به برنامه ریزی از پیش دارد.

به گفته مقامات غربی، روسیه در ماه مه حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین مستقر کرده است. این بیشترین تعداد استقرار نیرو‌های نظامی از زمان الحاق کریمه به مسکو است.

انتهای پیام/

نظر شما