شناسهٔ خبر: 50280484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کنفرانس خبری اعلام شد؛

آمادگی ترکیه برای همکاری امنیتی و نظامی با کشورهای آفریقایی

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور توگو بر آمادگی کشورش برای همکاری امنیتی و نظامی با کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «فاوره گناسینگبه» رئیس جمهور توگو، بر آمادگی کشورش برای همکاری ضد تروریستی با کشورهای قاره آفریقا تاکید کرد.

اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی از اولین سفرش به عنوان رئیس جمهور ترکیه، به توگو ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن بررسی راه های توسعه روابط دو کشور، بر تمایل ترکیه و توگو به گسترش همکاری سیاسی، اقتصادی، تجاری و نظامی تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه با قدردانی از توگو برای حمایتش از ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی «گولن»، گفت: می خواهیم کشورهای دوست از آفت گروه تروریستی «گولن» مصون بمانند و ان شاء الله در این امر موفق خواهیم شد.

وی اعلام کرد که رئیس جمهور توگو در مبارزه با «گولن» در کنار ترکیه ایستاد و دستور داد که مدرسه وابسته به این گروه تروریستی در توگو تعطیل شود و اجازه داد تا بنیاد معارف ترکیه مدارسی در توگو تاسیس کند.

اردوغان با قدردانی از سیاست خارجی موثر توگو در راستای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری های قاره آفریقا گفت که درحال حاضر دو مدرسه بنیاد معارف ترکیه در شهر «لومه» تاسیس شده است و توافق شد که یک مدرسه ورزشی وابسته به این بنیاد نیز تاسیس شود .

نظر شما