شناسهٔ خبر: 66745077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در ۲۴ ساعت گذشته؛

روسیه: ۱۵۷۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند

مهر

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از انهدام ۱۲ موشک ساخت آمریکا که توسط نیروهای اوکراین استفاده شده بود و کشته شدن ۱۶۸۵ نظامی کی‌یف طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان شمال به پیشروی خود در عمق خطوط دفاعی دشمن ادامه می‌ دهند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان غرب روسیه بر مواضع سودمندتری نزدیک تورسکی در دونتسک تسلط یافتند؛ کی یف در این منطقه متحمل ۴۴۰ نیرو، ۳ هویتزر و دو سامانه «گوزدیکا» شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: ۱۰۳ پهپاد، یک موشک توچکا یو، ۱۲ موشک اتکمز ساخت آمریکا، ۴ بمب هوایی هامر و دو موشک هارم در یک روز سرنگون شدند. یگان مرکز نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را بهبود بخشیدند؛ کی یف ۳۴۵ نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: واحدهای گروه شرق مواضع سودمندتری را به دست آوردند؛ ۲ ضدحمله اوکراین دفع و دشمن ۱۰۵ پرسنل نظامی اش را از دست داد. نیروهای مسلح روسیه در منطقه تحت مسئولیت یگان جنوب مواضع خود را بهبود بخشیدند؛ کی یف بیش از ۶۸۰ نظامی و ۲ انبار مهمات تلفات داشت.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

نظر شما