شناسهٔ خبر: 50265921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری اولین همایش حقوقی یگان های قرارگاه منطقه ای حضرت سید الشهدا/بیش از 94 نشریه حقوقی دادرس تهیه و توزیع شده است

معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه گفت: اصرار داریم که پیشگیری در دستور کار قرار گیرد؛ امروز بچه های آموزش دیده حقوقی و قضایی ما امروز بحث پیشگیری را خوب رعایت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ اولین همایش حقوقی و قضائی در سطح یگان های حوزه سرزمینی قرارگاه منطقه ای حضرت سید الشهدا در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد برگزار شد؛ این همایش با حضور فرماندهان یگان ها، مسئولان حقوقی، نیروی انسانی،  بازرسی و قضایی در سطح استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری انجام شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر اکبر ضرغامی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همایش یگان های حقوقی و قضایی در سپاه حضرت سید الشهدا را داشتیم که این همایش برای اولین بار  به صورت تجمیع یگان های تحت امر قرارگاه حضرت سید الشهدا اصفهان بود.

معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه در مورد هدف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف بیان حقوق مبتلابه، آگاهی رسانی در قوانین و مقررات، مسائل حقوقی، مسائل حق الناس و حقوق بیت المال را در قالب قوانین جاری و قالب بر کشور در محاکم قضایی و شبه قضایی بوده و دوستان را برای ماموریت ها آماده کنیم.

وی افزود: امروز بخشی از همایش برگزار شد که بنده در بخش از همایش ساختار قضاوتی ایران، مباحث حقوق مبتلابه و مباحثی که در حد ضرورت بود و در این بحث کوتاه قابل بیان بود، بیان کردیم.

ضرغامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای پیشگیری از جرم عنوان کرد: اصرار داریم که پیشگیری در دستور کار قرار گیرد؛ امروز بچه های آموزش دیده حقوقی و قضایی ما امروز بحث پیشگیری را خوب رعایت می کنند.

اکبر ضرغامی ادامه داد: اقدامی که در نیروی زمینی سپاه و در بحث پیشگیری انجام دادیم بیش از 94نشریه حقوقی دادرس را تهیه و در سطح نیروهای مسلح توزیع کردیم که این نشریه ها در سطح کشور به عنوان یک نشریه برتر مورد استقبال هزاران نفر از کادر پرسنل و بسیجی واقعی شد.

معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه بیان کرد: این نشریه ها جرائم را تشریح و تبین کرده و موارد قانونی هر جرم را بیان کرده است و داستان هایی که شاید برای شما اتفاق بیفتاد در این نشریه ها امده که  بسیار آموزنده است.

ضرغامی گفت: با رویکرد پیشگیری و آموزش نیروها و امکانتمان را بسیج کنیم که بیاییم یک جرم را تجزیه و تحلیل کنیم و آگاهی به کارکنان و مردم بدهیم که همه در بحث پیشگیری گام بردارند و بتوانیم به نقطه ای برسیم که هرگز شاهد یک جرم در نیروهای مسلح  نباشیم.

وی گفت: امروز قرار شد 96 شماره نشریه حقوقی در اختیار کارکان به صورت متمرکز خود قرار دادیم و تقریبا می توانیم بگوییم آنچه که قانون گذار پیش بینی کرده در بحث مباحث حقوقی و حقوق متلابه و روزانه را در این نشریه ها آورده و در اختیار قرار دادیم و امروز هم تشریحات خوبی داشتیم.

اکبر ضرغامی گفت: کتابی در خصوص ساختار قضاوتی ایران و پرسش و پاسخ های مبتلابه بچه های نظامی نوشته شده است و این کتاب خاص نیروهای مسلح نوشته شده است.

معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه گفت: در بحث های اموزشی از دادستان و حقوق دان ها نیز برای این همایش دعوت شده که مطالبی متناسب با همایش را بیان می کنند و مباحث آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تقریبا هر دو هفته یکبار به صورت ویدئو کنفرانس و با دعوت از مسئولان تراز اول حقوقی این همایش با حضور تمام یگان ها برگزار و آموزش داده می شود؛ در پیشگیری نیروهای ما هم در سطح یگانی و هم در سطح مرکزیت دنبال می شود.

نظر شما