شناسهٔ خبر: 66341340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

افتتاحیه پروژه‌ی آب‌رسانی روستای اسفیان شهرستان سپیدان

پروژه کانال کشی آبرسانی آب کشاورزی روستای اسفیان سپیدان با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در آستانه هفته خدمت رسانی و در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم) پروژه کانال آب باغات روستای اسفیان شهرستان سپیدان افتتاح شد.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجراستان فارس در این مراسم گفت: این حجم کار حاصل مشارکت اهالی منطقه و روحیه بالای جهادی در مدیریت و ساخت این پروژه است.

به گزارش بسیج، این پروژه توسط بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهدای سپیدان و مردم روستا بهره‌برداری شد و تامین تمامی مصالح این پروژه با بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی بود.

روستای اسفیان در فاصله59 کیلومتری شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد، که باغداری و کشاورزی عمده ترین راه در آمدی این روستائیان است. از مهمترین محصولات این شهرستان سیب ، گردو و انگور است که با توجه به بارش های کم و خشکسالی های سالهای اخیر، آبرسانی به باغات کاهش یافته است؛ و این، مهمترین عامل بر کاهش محصولات باغی شهرستان بود که بسیج سازندگی شهرستان سپیدان با هم افزایی دستگاه های اجرایی و توان اجرایی ساکنین منطقه، از آذر ماه سال1402 پروژه کانال کشی آب باغات را آغاز کرده است.
طول کل پروژه متراژ 1300متر با اعتبار 150 میلیون تومان است که با مشارکت مردم روستا با حضور فرماندهی سپاه فجر800 متر از این پروژه افتتاح شد.

پیش بینی می شود این کار دسته جمعی سبب افزایش و مرغوبیت بهتر تولیدات این روستا شود.

انتهای پیام/

نظر شما