شناسهٔ خبر: 50262263 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شناسایی زمین‌های دولت در بیش از ۹۰۰ شهر برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با قانون جهش تولید مسکن گفت: برای سرعت بخشیدن به پروژهای ساخت مسکن، زمین‌های متعلق به دولت در بیش از ۹۰۰ شهر شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

رستم قاسمی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون عمران خانه ما و جزو خانواده وزارت راه و شهرسازی است. به شکل منظم برای حمایت و همکاران برای ارائه گزارش به کمیسیون عمران می‌آیند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمک‌های زیادی به وزارت راه کرده است که تصویب قانون جهش تولید مسکن حاصل تلاش‌های دوستان کمیسیون عمران است. قانونی که راهگشای مسکن در کشور است.

قاسمی درباره موضوع و محتوای جلسه امروز عنوان کرد: دوستان خواستار این بودند که آخرین اقدامات انجام شده در حوزه جهش تولید مسکن را گزارش بدهیم و به همراه همکاران در بخش‌های مختلف و مرتبط با این موضوع گزارش‌های لازم ارائه کردیم و به اطلاع دوستان رساندیم که زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن را مشخص کردیم.

وی گفت: برای سرعت بخشیدن به پروژهای ساخت مسکن، زمین‌های متعلق به دولت در بیش از ۹۰۰ شهر شناسایی شده است. در حال حاضر بانک مرکزی برمبنای قانون تسهیلاتی پیش‌بینی کرده است. پیشنهاد ما این است که سقف پرداخت وام به تفکیک مرکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با تصویب بانک مرکزی، تا ظهر فردا سامانه‌ای راه اندازی می‌شود. مردم می‌توانند با توجه به دستاوردها و مزیت‌های قانون جدید تولید مسکن، ثبت‌نام کنند. اصرار ما این است آنهایی که فاقد مسکن هستند حتما ثبت‌نام کنند چون فرصتی استثنایی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: وعده ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، به این معنی نیست که سالی یک میلیون تحویل بدهیم، بلکه باید سال اول تعداد بیشتری را شروع کنیم که برنامه ما ۲ میلیون مسکن است تا بتوانیم در پایان ۴ سال به ۴ میلیون مسکن برسیم.

ایرنا

نظر شما