شناسهٔ خبر: 50255523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

بازگشت 830 واحد راکد به چرخه تولید/آمادگی برای تامین آب شهرک های استان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به احیا ۸۳۰ واحد راکد، گفت: تعداد واحدهای راکد کشور نسبت به ابتدای سال کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در دیدار با حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌ها متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و ... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: کاهش بوروکراسی اداری یکی از مزیت‌های ایجاد و تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط این سازمان است.

 رسولیان با اشاره به محدودیت‌های مالی، تصریح کرد: اما خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین کنیم.

 وی با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور در دیدارها پیگیر  مسائل مرتبط با واحدهای راکد و بحث احیا این واحدها هستند، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به پایش صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور کرد و واحدهای صنعتی غیرفعال در ۶۰ مورد عارضه یابی شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای راکد نسبت به ابتدای سال،۱۰ درصد کاهش پیدا کرده ادامه داد: امسال ۸۳۰ واحد راکد احیا و به چرخه تولید برگشت، خوشبختانه تعداد واحدهای راکد در کشور در حال کاهش است.

  رسولیان با ارائه آمار و اطلاعات شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در کشور اضافه کرد: ۹۵۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: ۲۵ خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور حمایت از نخبگان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه صنعت انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌ها متقاضیان صنعتگر همچون زمین، آب، گاز و ... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام می‌کند گفت: کاهش بوروکراسی اداری یکی از اولویت های ما در سال جاری است.

وی با اشاره به محدودیت در منابع اعتباری ادامه داد: با محدودیت‌های مالی جدی مواجه هستیم اما خود را موظف می‌دانیم که زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین کنیم.

رسولیان با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور در دیدارها پیگیر  مسائل مرتبط با واحدهای راکد و بحث احیا این واحدها هستند گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به پایش صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور کرد و واحدهای صنعتی غیرفعال در ۶۰ مورد عارضه یابی شده‌اند.
 

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در دیدار با سید محمد رضا هاشمی ، استاندار سمنان گفت: استان سمنان به عنوان استان سر ریز صنایع استان‌ تهران محسوب می شود و لذا هیچ محدودیتی برای توسعه شهرکهای صنعتی استان سمنان نداریم

وی با بیان اینکه باید برای تامین آب مورد نیاز صنایع تولیدی استان سمنان‌ ، فکر اساسی بشود اظهار کرد: آمادگی داریم تا برای تامین آب صنایع استان ، از محل تصفیه پسآب، مشارکت نماییم. همچنین برای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی استان ، آمادگی داریم تا به میزان ۴۰ درصد با امضای تفاهم‌نامه، مشارکت کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: تجربه نشان داده است که احیاء ۴۲ درصد از واحدهای تملک شده توسط سرمایه گذاران‌جدید شکل گرفته است و این به آن‌ معناست که ما باید بدنبال سرمایه گذاران جدید در این حوزه باشیم‌.

وی افزود: باید تلاش نماییم تا از وجود شرکت های دانش بنیان درجهت توسعه و رشد واحدهای صنعتی استان و کشور بهره مند شویم. 

انتهای پیام

نظر شما