شناسهٔ خبر: 50249678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور/ ۴۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور، از وجود چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، علی رسولیان صبح امروز در حاشیه بازدید از یک طرح صنعتی در شهرک صنعتی گرمسار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایش واحدهای صنعتی موجود و راکد با دستور رئیس جمهور و برنامه وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد.

وی بیان کرد: پایش این واحدها در ۶۰ موضوع و شاخص بررسی قرار گرفته است و این هفته گزارش کامل آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هدف از این پایش، با استفاده از پتانسیل واحدهای راکد صنعتی و احیای آنها ظرفیت تولید افزایش و منجر به اشتغال‌زایی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توجه ویژه به واحدهای در حال ساخت از دیگر برنامه این سازمان است تا با رفع مشکلات پیشرو آنها بتوان اشتغال را در کشور افزایش داد.

وی عنوان کرد: در ابتدای امسال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات در کشور وجود داشت که اکنون این امر، به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تأکید کرد: آمارها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پیگیر تأمین منابع از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای واحدهایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستیم.

وی به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود دو هزار هکتار بود؛ اما امسال برنامه در این خصوص ۱۰ هزار هکتار است.

رسولیان گفت: البته در مناطق تقاضامحور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با نبود و کمبود زمین دولتی مواجه هستیم، گفت: در این مناطق با خرید زمین از بخش خصوصی و رفع مشکلات جدی در زمینه آب و برق برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور پیگیری و در حال انجام است.

رسولیان به واحدهای صنعتی تملیکی بانک‌ها اشاره و بیان کرد: این واحدها شامل واحدهای تملیکی فعال و غیرفعال است که طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد تملیکی راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: پیشنهاداتی در شورای پول و اعتبار ارائه شد؛ اما متأسفانه با موانع مواجه شده و عملیاتی نشد.

 رسولیان تأکید کرد: در حال حاضر، با توجه به پایش صنایع امیدواریم با راهکارها و اتخاذ تدابیر این واحدها راه‌اندازی مجدد شود.

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان

معاون وزیر صمت با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی، تصریح کرد: با توجه به حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه سازمان صنایع کوچک ایجاد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

رسولیان تأکید کرد: این برنامه از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیأت دولت ارائه شده است.

وی تأمین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را نیاز ضروری دانست و گفت: این مسأله در حال پیگیری است و امیدواریم نتایج مثبتی حاصل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پروژه‌های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان امسال، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما