شناسهٔ خبر: 50247868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

۴۰ درصد ورق فولادی خودرو تارا ساخت داخل است

مقیمی گفت: اکنون میزان وابستگی به خارج از کشور کاسته شده است و امروز۴۰ درصد ورق فولادی خودرو تارا ساخت داخل است و مابقی از خارج کشور وارد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو ، گفت: تا به امروز اتفاقات مختلفی در صنعت خودرو رخ داده است؛ در بحث ساخت داخل همت بلند داشته ایم اما همت بلندتر دست قطعه سازان است.

این مقام مسئول گفت: در حوزه ساخت داخل مصوبه ای داریم که در آن‌ اقدامات لازم را انجام می دهیم. قطعاتی که ساخت داخل ندارند را دستورالعمل داریم‌ برای داخلی سازی آنها که نیاز به حمایت دارد.

مدیرعامل ایران‌ خودرو گفت: چرا امکاناتی فراهم‌ نمی شود که در اقتصاد به مشکل بر بخوریم. وضعیت قطعات ساخت داخلی ایران خودرو ۱۴۹ پروژه تعریف شده که در آن ۸۷ قطعه به سرانجام رسیده است؛ در بحث کاهش ارزبری اکنون حدود ۶۰ درصد اجرایی شده است اما از بحث ریالی ۳۵ درصد محقق شده است.

مقیمی گفت: پیشنهاد صنعت خودرو در کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی، افزایش زیبایی است که تمام آنها به سبک شدن خودرو بر می گردد که باید از ورق هایی استفاده کنم که مقاومت بیشتری داشته باشد. نیاز آینده به خودرو مورد نظر و صادرات آن نیاز است متناسب بسیاری از نقشه راه ها حرکت کنیم.

او گفت: حتما باید نقشه راه ساخت داخل پیش گرفته شود. اکنون میزان وابستگی به خارج کشور کاسته شده است، امروز۴۰ درصد ورق فولادی خودرو تارا ساخت داخل است و مابقی از خارج کشور وارد می‌شود.  از انتظارات ما این‌ است که در بحث مربوط این حوزه نقش آفرینی را باید به عهده گرفت تا متناسب سازی انجام شود.

مقیمی گفت: صنایع الکترونیک اکنون‌ در جهان به شدت در حال رشد است؛ در حوزه بدنه و مکانیزم ها، ضرورت دارد به جدیت بیشتری کار پیش رود. در حوزه قطعاتی که تولید انبوه شده، تعدادی از آنها بالای ۵۰ درصد پیش رفت دارد. تعدادی هم هنوز به تولید نرسیده است و وقتی بررسی می کنیم چرا به سرعت پیش نمی رود، بخش مهم تر این است که سهم آورده این است خودروساز نمی تواند تامین کند.

این مقام مسئول گفت: این اتفاقات منجر به افزایش ظرفیت نشده است و به عمده سرمایه گذاری نرسیده است، چون زیر ساخت فراهم نشده است.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما