شناسهٔ خبر: 50232407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود «زنگ نماز» به کلاس‌های شبکه «شاد»/ آغاز کلاس‌های درس با قرائت قرآن

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مدیران مدارس و کارشناسان قرآنی خواست تا مراقبت نمایند که «زنگ نماز» در کلاس‌های مجازی شبکه «شاد» و برنامه درسی مدارس گنجانده شده و کلاس های درس با قرائت قرآن آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز که در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)  برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب و تبریک اعیاد ربیع و ولادت پیام‌آور قرآن و آخرین پیک رسالت، حضرت محمد(ص) همچنین میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: حضرت امام(ره) احیاگر واقعی قرآن بودند که بعد از 1400 سال، اسلام را زنده و قرآن را احیا کردند.

وی افزود: آن چه را امروز در حوزه پرورشی و قرآن و عترت به دست آورده‌ایم، مدیون خون شهداست و خوشبختانه در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های دقیق، اتفاقات خوبی در حوزه قرآن،‌ عترت و نماز افتاده است.

کاظمی تصریح کرد: از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور که یکی از فلسفه‌های تشکیل این همایش است، تقدیر و تشکر می‌کنم؛ تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد درک مشترک از جهت‌گیری‌ها و حرکت‌ها در مسیر توسعه فعالیت‌های قرآنی و استفاده از تجارب ارزشمند بخش‌های مختلف از دیگر دستاوردهای این همایش است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی و قرآنی، تبیین برنامه‌های دو سال آینده، تقویت روحیه مشارکتی و تجلیل از تلاش‌های کارشناسان قرآن،‌ عترت و نماز از دیگر اهداف برگزاری این دوره دوسالانه است.

 سرپرست وزارت آمورش و پرورش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین، والاترین و اصلی‌ترین مأموریت آموزش و پرورش، «توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز» است و این موضوع مبنای قیام ائمه (ع) و امام راحل بوده است و ما وظیفه‌ای جز این نداریم.

وی گفت: اگر به دنبال تحقق ساحت‌های تعلیم و تربیت هستیم، پایه اصلی آن باید تربیت دینی و اعتقادی باشد و بنیان ساحت تربیتی و اعتقادی، انس با قرآن و برپایی نماز است.

کاظمی ادامه داد: پیامبر(ص) نیز در آخرین لحظات عمرگرانقدر خود، انسان را به تمسک به قرآن و عترت توصیه کرد؛ بنابراین هیچ چیزی در دنیا، گرانبهاتر از قرآن و اهل بیت(ع) وجود ندارد.

وی اضافه کرد: فلسفه خلقت انسان چیزی جز عبادت و نماز نیست و آموزش و پرورش هرگز نباید این مأموریت را در پیچ و خم های سایر فعالیت‌های اداری، فراموش کند؛ به همین دلیل ما اولویت اول کار خود را بر روی این وظیفه بنا نهادیم. علاوه بر این مهم‌ترین راهبرد قرآن برای نجات بشر، توسعه فرهنگ نماز و قرآن است و خداوند نیز این را در قرآن مطرح کرده است.

 سرپرست وزارت آمورش و پرورش اظهار کرد: راهبرد قرآن برای برقراری آرامش در انسان و جامعه، انس با قرآن است.

وی بر تلاوت روزانه قرآن تأکید و عنوان کرد: تلاوت، تدبیر و تفسیر و ترجمه قرآن از اهداف نظام تعلیم و تربیت است و تمسک به قرآن هدف غایی این نظام است و نباید در آن کوتاهی کرد.

کاظمی بر تجلی رفتارهای قرآنی در  کارشناسان قرآنی  تأکید و اعلام کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه نماز و قرآن و عترت افتاده است و گام‌های بلندی در مسیر قرآن برداشته شده است.

وی در ادامه خطاب به مدیران مدارس و کارشناسان قرآنی تأکید کرد: مراقبت نمایید تا «زنگ نماز» در کلاس های مجازی شبکه شاد و برنامه درسی مدارس  گنجانده شده و کلاس های درس با قرائت قرآن آغاز شود.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: حفظ راهبردی قرآن،‌ به‌ویژه حفظ جزء سی قرآن باید همچنان با قوت ادامه پیدا کند و این موضوع جزو برنامه‌های محوری قرار گیرد تا انس با قرآن محقق شود.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در حوزه های مختلف پرورشی، فرهنگی و هنری  اتفاق افتاده است و انتظار داریم منابع مالی ارزشمند این حوزه را اثربخش، هزینه کنیم؛ مراقب باشیم، چرا که در بحث قرآن مسؤولیت ما سنگین‌تر است.

کارشناسان نیز باید با حساسیت بیشتری کار کنند و ادارات با میدان اثربخشی ارزیابی شوند و تمرکز خود را بر بروندادها و اثربخشی معطوف کنیم و با نظارت بیشتر و دقیق‌تر، شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

کاظمی، خدمت در نظام تعلیم و تربیت را نعمت و عنایت الهی خواند و گفت: خدمت در حوزه قرآن و عترت از بالاترین فضائل و نعمت‌های الهی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما