شناسهٔ خبر: 49685302 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نسخه جدید «شاد» رونمایی شد

نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)، امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: شبکه آموزشی دانش‌آموزان که به اختصار «شاد» گفته می‌شود، راه‌حلی بود که وزارت آموزش و پرورش با همکاری شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی فضای مجازی و بخش‌های مختلف دولت در پاسخ به شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مدارس برای کاربران داشت.

وی با بیان اینکه در بخش مربوط به آموزش در «شاد» منحصراً معلم، مدیر، مربی و دانش‌آموزان حضور دارند، افزود: سامانه‌ای فراگیر است که در دسترس همه دانش‌آموزان است ضمن اینکه امنیت کامل هم از حیث نرم‌افزاری و هم از حیث محتوای متناسب با دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

باقرزاده با تأکید بر اینکه سامانه «شاد» رایگان است، ادامه داد: سامانه «شاد» نظارت پذیر است و تمام سطوح آموزش و پرورش به فرایند حضور و محتواهایی که در این سامانه بارگذاری می‌شود، نظارت کنند. 

وی اضافه کرد: سال گذشته همه مدیران و معلمان و بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان در زیست بومی که برای تحقق این شعار که «آموزش تعطیل شدنی نیست»، حضور پیدا کردند و 4 میلیارد و 500 میلیون «کلاس‌گروه» فعالیت کردند. 

رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته سرویس‌های متعددی بعد از تجربه سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد 1399، برای سال تحصیلی 1400ـ1399 طراحی شد و در معرض استفاده و بهره‌برداری کاربران قرار گرفت؛ با توجه به تجربیات سال گذشته و نظراتی که در طول یکسال گذشته کارشناسان، معلمان، مدیران و دانش‌آموزان دادند، بازنگری‌هایی در «شاد» صورت گرفت.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در این مراسم اظهار کرد: شبکه شاد نسبت به سال گذشته، پیشرفت‌هایی داشته و خدمات متنوعی به آن اضافه شده است علاوه بر آن، کیفیت سرویس‌دهی این پلتفرم، افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:  پایداری سرویس نیز افزایش یافته و از لحاظ کیفیت، سرعت و ارائه خدمات، شبکه شاد در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز ارائه خدمات شاد برای تمام معلمان، دانش‌آموزان و سایر کاربران، کاملا رایگان است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: در همین راستا یک مرکز مانیتورینگ در مکانی با ابعاد ۷در ۲۴متر راه اندازی کردیم تا آخرین وضعیت «شاد» و کیفیت آن را رصد و در صورت بروز نقص فنی، برای رفع آن اقدام و نواقص احتمالی را برطرف و پایداری سرویس را تضمین کند.

 وی افزود: براساس تصمیم رئیس شورای عالی فضای مجازی، طی چند روز آینده فراخوانی را اعلام خواهیم کرد تا تمام ظرفیت های اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آموزشی در کشور تجمیع شده و طراحی و ارائه خدمات از سوی جوانان پرشور در بستر شاد، انجام شود و ما بتوانیم ظرفیت‌های تجمیع شده را گرد هم آورده و پس از اخذ مجوزهای لازم از آموزش و پرورش،  خدمات متنوع و قابل ارائه‌ای به دانش‌آموزان و سایر کارکنان در کنار سایر سرویس ها و خدمات شبکه شاد، ارائه دهیم.

اخوان اضافه کرد: در دوره کرونا آموزش و پرورش یکی از مجموعه های پیشتاز در ارائه آموزش‌های مجازی بوده و تحول بزرگ در آموزش کشور را رقم زده است.

به گزارش فارس، شبکه «شاد» در 21 فروردین 1399 برای اولین بار معرفی شد در آن زمان کلاس‌های درس متناسب با مدارس در شاد ایجاد شد و ارسال و دریافت محتوا روی آن انجام می‌گرفت. آن زمان «شاد» با امکانات حداقلی کار خود را آغاز کرد.

اما نسخه دوم شاد که فاز دوم هم نامیده می‌شود در 13 شهریور 1399 یعنی در آستانه سال تحصیلی 1400ـ1399 صورت گرفت. در این نسخه، دسته‌بندی محتواها و کانال‌ها، ایجاد بخش‌های مختلف مانند پرورشی، تربیت‌بدنی و ...، پشتیبانی برخط کاربران، ایجاد تماس صوتی و تصویری، امکان حضورو غیاب و ... فراهم شد.

نسخه سوم هم بهمن ماه 1399 به‌روزرسانی شد که برنامه ویژه دانش‌آموزان نابینا، به‌روزرسانی نسخه وب، آزمون ساز، ویس گروهی و شادنما و... ایجاد شد.

انتهای پیام/

نظر شما