شناسهٔ خبر: 50209719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده پارلمان لبنان حمله به تظاهرات مسالمت‌آمیز الطیونه را قتل‌ عام خواند

حسن فضل الله تیراندازی به تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان حزب‌ الله در الطیونه را قتل‌عام خواند و اعلام کرد این اتفاق پیامد‌های بزرگی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن فضل الله » نماینده حزب الله در پارلمان لبنان در مصاحبه با خبرگزاری المیادین اعلام کرد این جنبش یک تظاهرات مسالمت‌آمیز ترتیب و ارتش نیز به آن‌ها اطمینان داده بود که با دقت بیشتری شرایط را زیر نظر گرفته است.

او در ادامه افزود: آنچه برخی از جنایتکاران در الطیونه مرتکب شدند یک قتل‌عام است که پیامد‌های بزرگی هم به دنبال دارد، زیرا حزب‌ الله به بی‌تفاوتی عادت ندارد و می‌داند چگونه از حق خود دفاع کند.

فضل‌الله اضافه کرد: ما با این جنایت به گونه‌ای مقابله خواهیم کرد که دیگر به افرادی که آن را مرتکب شدند اجازه ندهد فریب حرف‌ها و شعار‌های خود را بخورند. هنگام برگزاری تظاهرات ما از سوی مقامات امنیتی تضمین داشتیم و آن‌ها اعلام کرده بودند شرایط خوب است. کسانی که این جنایت را طرح‌ریزی کرده‌اند حتی تا بالاترین مقامات آن‌ها نیز باید پاسخگو باشند و این کار ضروری است.

نماینده پارلمان لبنان در پایان نیز گفت: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد بیش از یک سال است آن‌ها (حزب القوات اللبنانیه) با رفت‌وآمد مداوم به سفارت آمریکا و عربستان در حال آماده‌سازی فتنه هستند. آن‌ها همان کسانی هستند که برای تحقق اهداف آمریکا و برخی از کشور‌های خلیج فارس تلاش می‌کنند.

روز گذشته نیز سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله در خصوص تلاش برخی برای فتنه انگیزی در لبنان هشدار داد و اعلام کرد که کسانی می‌خواهند تجربه جنگ داخلی را که برای لبنانی‌ها و به خصوص مسیحیان، مصیبت‌های زیادی داشت، تکرار کنند و این کار را نیز می‌خواهند به بهانه دروغینی یعنی حمایت از جامعه مسیحی در برابر تهدیدات انجام دهند، اما حزب‌الله هرگز لباس جنگ داخلی را به تن نخواهد کرد.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

نظر شما