شناسهٔ خبر: 50190014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه المیادین بررسی کرد

تلاش آمریکا برای جنگ داخلی به جای دخالت نظامی

خبرگزاری صداوسیما

آمریکا در تلاش است به جای جنگ و دخالت نظامی از فتنه انگیزی و به راه انداختن جنگ داخلی برای تاثیر گذاری در کشورهای مختلف استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  شبکه المیادین برنامه المسائیه خودش را به تلاش آمریکا برای فتنه انگیزی و به راه انداختن جنگ داخلی در لبنان با کمک حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع اختصاص داد.
مجری شبکه تلویزیونی المیادین در ابتدای این برنامه، پس از پخش قسمتی از سخنان سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مورد تلاش حزب القوات اللبنانیه برای به راه انداختن جنگ داخلی در این کشور، گفت: در مراسم تشییع پیکر شهدای کشتار الطیونه در بیروت، رئیس شورای اجرایی حزب الله، تاکید کرد این حزب به فتنه کشیده نخواهد شد، اما خون شهدا هم هدر نخواهد رفت.

در ادامه کمین‌ها برای فتنه انگیزی در لبنان، ابتدا از دستگاه قضایی استفاده کردند و سپس به سلاح و قتل متوسل شدند تا این کشور را به سوی درگیری‌های طایفه‌ای و هرج مرج سوق دهند. آمریکا به دور از دخالت مستقیم نظامی، با هدف تحقق راهبرد‌های خودش به برنامه‌های مختلف متوسل می‌شود و راه‌های مقابله با این برنامه‌ها چیست؟
مجری المیادین افزود: در مقابله با کمین‌های فتنه انگیزانه آمریکا در منطقه و به طور خاص در لبنان، گروه‌های مقاومت به برنامه‌های خودشان برای کور کردن این فتنه‌ها و کشیده نشدن به فتنه و هدف آن در ایجاد جنگ داخلی، تلاش می‌کنند. حزب الله اهداف کشتار الطیونه را تشریح کرد و سید هاشم صفی الدین تاکید کرد حزب القوات اللبنانیه می‌خواهد لبنان را به جنگ خونین داخلی بکشاند.

اجرای برنامه‌های سفارت آمریکا را طرف‌های عربی، تامین مالی می‌کنند. این برنامه ها، تاکتیک جدید واشنگتن پس از تصمیم عقب نشینی از درگیری مستقیم نظامی با قدرت‌های منطقه است و آمریکا تلاش می‌کند از عوامل منطقه‌ای خودش برای ایجاد هرج و مرج استفاده کند. اما تصمیم گروه‌های مقاومت عقب نشینی نیست، بلکه به پایداری و اصرار بر رویارویی با قاطعیت، ادامه می‌دهند. البته همواره به شیوه‌های مناسب عمل می‌کنند.
المیادین در این برنامه با معن بشور رئیس و بنیانگذار مجمع ملی عربی و سردبیر صلاح سلام سردبیر روزنامه اللواء لبنان مصاحبه کرد.

نظر شما