شناسهٔ خبر: 50194349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جبران باسیل: نیرو‌های دولتی طرف‌هایی نیستند که به مردم شلیک کنند

رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت نیرو‌های دولتی طرف شلیک کننده به مردم نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان در سخنانی در اشاره به ناآرامی‌های روز پنجشنبه گفت: نیرو‌های (دولتی) کسانی نیستند که به سوی مردم از روی پشت بام‌ها شلیک می‌کنند، بلکه آن‌ها از فتنه اجتناب می‌کنند.

او همچنین گفت: کسی که تاریخش سیاه است، نمی‌تواند به عدالت تمایل داشته باشد؛ در حالی که مردم معترض را می‌کشد و سبب ایجاد فتنه می‌شود. او در ادامه افزود: ما می‌خواهیم لبنان با سوریه، فلسطین، اردن و عراق تعامل داشته باشد.

جبران باسیل همچنین گفت: ما با کسانی که دشمن اسرائیلی را بیرون راندند به تفاهم رسیدیم و آن‌ها با آن متحد شدند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ضمن دعوت به حفظ آرامش و اعلام اینکه لبنان مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد، گفت: اقدامات اتخاذ شده برای کنترل اوضاع را با فرمانده ارتش پیگیری می‌کند.

میقاتی افزود: این مرحله برای لبنان بسیار دشوار است. الآن ما مثل بیماری هستیم که در اورژانس است، با تشکیل دولت از اورژانس خارج شدیم، اما هنوز کار تمام نشده است، مراحل زیادی پیش رو داریم. باید جلوی خونریزی‌ها را بگیریم.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/

نظر شما