شناسهٔ خبر: 50180998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میقاتی مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

نخست وزیر لبنان در پی حوادث اخیر بیروت پایتخت این کشور که به کشته و زخمی شدن شماری از افراد منجر شد، خواستار حفظ آرامش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ضمن دعوت به حفظ آرامش و اعلام اینکه لبنان مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد، گفت: اقدامات اتخاذ شده برای کنترل اوضاع را با فرمانده ارتش پیگیری می‌کند.

میقاتی افزود: این مرحله برای لبنان بسیار دشوار است. الآن ما مثل بیماری هستیم که در اورژانس است، با تشکیل دولت از اورژانس خارج شدیم، اما هنوز کار تمام نشده است، مراحل زیادی پیش رو داریم. باید جلوی خونریزی‌ها را بگیریم.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

نظر شما