شناسهٔ خبر: 50171692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار چابهار: پیشرفت سواحل مکران در گرو آموزش نیروی انسانی است

فرماندار چابهار گفت: پیشرفت سواحل مکران در گرو توسعه نیروی انسانی مکرانی بوده و باید رشته‌های ضروری در دانشگاه‌ها برای توسعه نیروی متخصص مکرانی گنجانده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار در جلسه بررسی موانع و مشکلات پروژه‌های سواحل مکران با حضور بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در فرمانداری چابهار گفت: پیشرفت سواحل مکران در گرو توسعه نیروی انسانی مکرانی بوده و باید رشته‌های ضروری در دانشگاه‌ها برای توسعه نیروی متخصص مکرانی گنجانده شود و در کنار دانشگاه‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید فعال شده و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مدونی باشد.

 رحمدل بامری  اظهار داشت: جلسه امروز یک جلسه اجرایی و کاری برای پیگیری مصوبات و پروژه‌های توسعه سواحل مکران است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن سند توسعه سواحل مکران باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود و برخی کمبود‌ها در این سند دیده می‌شود که لازم است به سند توسعه سواحل مکران اضافه شوند، چون به مسائل امنیتی و نیرو‌های نظامی و امنیتی اشاره‌ای نشده است.

فرماندار چابهار بر استقرار دانشگاه علوم پزشکی، ادارات کل مهم در شهرستان چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران تاکید کرد و گفت: توجه به حوزه سلامت می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع و باعث ساخت و تکمیل پروژ‌های بیمارستانی در منطقه شود که امنیت سلامت مردم و سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مواد و کالا‌های اساسی در بندر چابهار تخلیه می‌شوند و برای فرآوری به شهرستان‌های دیگر منتقل می‌شوند که این امر هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، لذا با راه‌اندازی کارخانه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه می‌توان شاهد پیشرفت سواحل مکران بود.

بامری گفت: آزادسازی سواحل حق مردم است که بر اساس قوانینی که تعریف شده است باید اجرایی شود هر چند که در این شهر حق مردم از دریا کم است و بیش از ۵۰ سال ساحل دریاکوچک در محدوده گمرک تا شیلات توسط ادارات و دانشگاه دریانوردی حصارکشی شده بود که در سال گذشته آزادسازی شد.

لازم به ذکر است بابک "دین پرست" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور در روز دوم سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با همراهی "معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری" و فرمانداران چهار شهرستان حاشیه سواحل مکُران در سیستان و بلوچستان از پروژه‌های بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیروی دریایی کنارک، طرح مسکن ملی شهر جدید تیس، پتروشیمی چابهار، اسکله صیادی پسابندر و شهرک صنعتی شرکت صنایع غذایی سیمای چابهار بازدید کرد.

نظر شما