شناسهٔ خبر: 50170942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور؛

مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی ایران در سواحل مکُران وجود دارد

چابهار - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک در استان هرمزگان و چهار شهرستان کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در سیستان و بلوچستان حوزه سواحل مکران به شمار می‌آیند و با ظرفیت‌های ناب خود می‌توانند اقتصاد یک منطقه را متحول کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا، "بابک دین‌پرست" روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اقتصادی حوزه سواحل مکران در بندر بریس چابهار افزود: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به ظرفیت‌های اقتصادی این سواحل موجب تغییر نگاه‌ها به جنوب استان سیستان و بلوچستان شد و تکاپوهای اقتصادی امروز این سواحل را باید حاصل آن نگاه دانست بنابراین همه دستگاه‌ها برای تحقیق نگاه رهبر معظم انقلاب در سواحل مکران باید حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های کشاورزی منطقه از جمله موزه زرآباد، ظرفیت‌های صیادی در کُنارک و چابهار، ظرفیت‌های پتروشیمی چابهار، پتانسیل گردشگری و صنعتی شهر جدید تیس و ظرفیت‌های اقتصادی گردشگری این مناطق تنها بخش از قابلیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید که می‌توانند در حوزه اشتغال برای نسل‌های جوان نیز تحول به همراه داشته باشد.

معاون وزیر کشور بیان کرد: توسعه سواحل مکران و فعال شدن پروژه‌های اقتصادی آن از چند جهت می‌تواند بر کشور تاثیرگذار باشد که افزایش صادرات و ورود ارز تنها بخشی از آنها است همچنین فعال شدن طرح‌های اقتصادی منطقه، صنایع پایین‌دستی را هم با سرعت بیشتری در مسیر رشد قرار خواهد داد بنابراین باید به پیشرفت سواحل مکران نگاه ویژه‌ای داشت.

دین‌پرست افزود: این ظرفیت‌ها سبب شده تا ۸۵ طرح و پروژه برای توسعه سواحل مکران به ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابلاغ شود که امروز باید همه برای تکمیل آنها پای کار باشند.

لازم به ذکر است بابک "دین پرست" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور در روز دوم سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با همراهی "معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری" و فرمانداران چهار شهرستان حاشیه سواحل مکُران در سیستان و بلوچستان از پروژه‌های بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیروی دریایی کنارک، طرح مسکن ملی شهر جدید تیس، پتروشیمی چابهار، اسکله صیادی پسابندر و شهرک صنعتی شرکت صنایع غذایی سیمای چابهار بازدید کرد.

نشست با مدیران منطقه، از دیگر برنامه‌های امشب وی در چابهار است.

نظر شما