شناسهٔ خبر: 50164294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عربستان سعودی: امیدواریم اوضاع در لبنان هرچه سریع تر با ثبات شود

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای خواهان ثبات هرچه سریعتر در لبنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به وقایع جاری در لبنان واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد اوضاع در این کشور هرچه سریعتر ثبات یابد.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد وقایع جاری در جمهوری لبنان را پیگیری می‌کند و امیدوار است تا اوضاع در این کشور سریعتر ثبات پیدا کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: عربستان به دنبال آن است تا با پایان یافتن در اختیار داشتن و استفاده از سلاح خارج از چارچوب دولتی، امنیت و صلح لبنان را فرا گیرد و دولت این کشور برای تمامی لبنانی‌ها – بدون استثنا – تقویت شود؛ چرا که لبنان- کشور دوست و برادر شایسته ثبات در داخل و رشد اقتصادی و امنیتی است تا تروریسم را از بین ببرد.

گفتنی است تظاهرکنندگان لبنانی روز گذشته خواستار برکناری قاضی پرونده انفجار بندر بیروت از روند بررسی پرونده بودند که با تیراندازی تک تیراندازان مواجه شدند. در جریان تیراندازی‌های روز گذشته به تظاهرات مسالمت آمیز در بیروت، بنابر اعلام صلیب سرخ لبنان تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند. تظاهرات روز گذشته لبنان در حالی به کشته و زخمی شدن شماری از مردم منجر شد که تنها دو ماه از تشکیل کابینه نجیب میقاتی می‌گذرد؛ فردی که شاید از همان ابتدا می‌دانست با سه چالش اصلی رو به رو خواهد بود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با محکوم کردن و ابراز تاسف عمیق از آتش گشودن و تیراندازی به مردم بی گناه لبنان که در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده اند، تاکید کرد: ضروری است دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت‌ها و فتنه انگیزی بین مردم لبنان اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما