شناسهٔ خبر: 50160208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام عزای عمومی در لبنان

درپی شهادت شماری از تظاهرکنندگان در لبنان، نخست وزیر این کشور امروز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان امروز جمعه ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

بر این اساس، در بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر لبنان آمده است: روز جمعه در عزای جان باختن شهروندان لبنانی در حوادث روز پنجشنبه، همه ادارات و نهاد‌های دولتی و شهرداری و مدارس تعطیل خواهند بود.

همزمان؛ استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، از همه طرف‌ها در لبنان خواست که برای توقف فوری هرگونه خشونت اقدام کنند. وی گفت دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها می‌خواهد که از ایجاد هرگونه التهاب و تنش خودداری کنند.

دوجاریک همچنین بر ضرورت تحقیق دقیق و مستقل و شفاف درباره حادثه انفجار بندر بیروت شد.

در تجمع معترضان مقابل کاخ دادگستری بیروت پایتخت لبنان علیه قاضی طارق بیطار (قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت)، شش تن از تظاهرکنندگان، شهید و حدود ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند. تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور طارق بیطار مبنی بر بازداشت تعدادی از وزراء و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد.

شمار قابل توجهی از اعضای سندیکا‌ها و وکلا در اعتراض به عملکرد قاضی بیطار در مقابل کاخ دادگستری لبنان تجمع کردند. در این حین، افراد ناشناس شروع به تیراندازی به سمت معترضان کردند. در این هنگام، نیرو‌های امنیتی وارد محوطه کاخ دادگستری شده و آمبولانس‌های «جمعیت الرساله» اقدام به امدادرسانی به قربانیان کردند.

حزب الله لبنان و جنبش امل با صدور بیانیه‌های مستقل با محکوم کردن تیراندازی به سوی مردم بی گناه، خواستار انجام تحقیقات و مجازات عاملان این اقدام شوم شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما