شناسهٔ خبر: 50109104 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وب گردی

نقش خانواده در آموزش مجازی

والدین و بخصوص مادران با رعایت برخی نکات می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند که مطالب درسی را بهتر بیاموزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش وب گردی خبرگزاري صداوسيما، با توجه به شیوع کرونا کلاس‌های درس همچنان آنلاین برگزار می‌شود و معلمان که قبلاً به طور حضوری تدریس می‌کردند در حال حاضر به صورت اینترنتی با دانش‌آموزان در ارتباط هستند. در این میان والدین و بخصوص مادران نقش پررنگی در آماده سازی دانش آموزان و فضای خانه برای یادگیری بهتر دارند و با رعایت برخی نکات می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند که مطالب درسی را بهتر بیاموزند.

- والدین با فرزندان خود همدلی لازم را داشته باشند و درک کنند که آن‌ها هم در شرایط سختی قرار دارند، لذا با صبوری و تشویق دانش آموزان می‌توانند انگیزه بیشتری در آن‌ها ایجاد کنند.

- والدین به دانش‌آموزان نظم در زمان و شیوه استفاده از تبلت و تلفن همراه را آموزش بدهند و این آگاهی را در آن‌ها ایجاد کنند که استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و یا تبلت عوارض جسمانی و آسیب‌های فیزیولوژیکی به همراه دارد و مدیریت این موضوع را خود والدین به عهده داشته باشند تا بچه‌ها به بهانه درس خواندن همیشه تبلت به دست نباشند.

- در خانه محل درس خواندن باید تمیز و خالی از چیز‌هایی باشد که منجر به حواس‌پرتی دانش‌آموزان می‌شود.

- والدین  برای فرزندان خود توضیح بدهند که وضعیت‌های شبیه به خوابیدن موجب خواب آلودگی سریع‌تر آن‌ها می‌شود و همچنین اگر درس خواندن با این وضعیت (دراز کشیده) به صورت عادت در می‌آید، بعد‌ها در شرایط عادی نمی‌توانند به درس خود بپردازند.

- راست نشستن در هنگام گوش دادن به درس و مطالعه اهمیت زیادی دارد، چون در این وضعیت مغز به حالت آماده باش قرار دارد و فرایند یادگیری در این حالت تسریع می‌شود.

- والدین  شرایط خانه را برای یادگیری بیشتر دانش‌آموزان آرام و به دور از تنش نگه داشته و تا حد امکان حین برگزاری کلاس‌های درس فضای خانه را ساکت و به دور از هر نوع سروصدا نگه دارند.

-خانواده‌ها باید هر چیزی که باعث حواس‌پرتی دانش آموز می‌شود را رفع کرده و صفحه‌های مجازی را در تلفن همراه یا تبلت دانش آموز از دسترس خارج کنند.

- خانواده‌ها وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان شامل کتاب‌ها، جزوه‌ها، برنامه درسی، نرم‌افزار‌های لازم و حتی کمی خوراکی یا نوشیدنی سالم و مقوی را در دسترس او قرار داده و از اتصال اینترنت اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما