شناسهٔ خبر: 50105789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور دستور بازداشت وزیر دارایی سابق لبنان از سوی قاضی پرونده انفجار بیروت

رسانه‌های محلی اعلام کردند قاضی پرونده انفجار بیروت دستور بازداشت وزیر دارایی سابق لبنان را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک منبع قضایی و رسانه‌های محلی اعلام کردند قاضی اصلی تحقیق درباره انفجار فاجعه بار سال گذشته در بیروت امروز (سه‌شنبه) دستور بازداشت علی حسن خلیل، وزیر دارایی سابق لبنان را به دلیل اینکه حاضر نشد در بازجویی شرکت کند، صادر کرد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنانی در باره اوضاع لبنان با اشاره به پرونده بندر بیروت گفت: قاضی فعلی پرونده انفجار بندر بیروت از خون شهدا برای خدمت به اهداف سیاسی استفاده می‌کند. قاضی تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت به همان اشتباهی دارد قدم می‌گذارد که قاضی سابق به آن دچار شده بود؛ بلکه او حتی در این مورد نیز فراتر رفته است.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: اصل آن است که قاضی تحقیق این پرونده، به هویت فردی برسد که کشتی نیترات را به بندر بیروت آورده بود. آنچه در تحقیقات بندر بیروت رخ می دهد، به واقع راهی به حقیقت نخواهد یافت.

پیشتر، قاضی «طارق بیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار در بندر بیروت احضاریه‌ای علیه حسان دیاب، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان صادر کرده است. او با ارسال نامه‌ای از پارلمان این کشور خواسته بود مصونیت قضایی «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعتیر» وزیر کار سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق لبنان را لغو کنند تا مجامع قضایی این کشور بتوانند در خصوص انفجار از آن‌ها بازجویی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما