شناسهٔ خبر: 50104109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقیف ۲۲۰ شناور صیادی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی

مدیر کل شیلات خوزستان از توقیف ۲۲۰ شناور صیادی فاقد هویت و معرفی یک هزار و ۱۹ نفر به مراجع قضایی، طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با اجرای عملیات‌های متعدد، گشت زنی‌های دریایی و ساحلی و همچنین بهره گیری از ظرفیت نیرو‌های دریابانی شهرهای ماهشهر، آبادان، شادگان و با تعامل سازنده و اجرای طرح دریابست در فصل ممنوعیت صید ۲۲۰ شناور صیادی متخلف و فاقد هویت شناسایی و توقیف شدند.

او  افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۶۶ نفر ساعت گشت دریایی انجام شده که ۱۴۱ فروند قایق و ۷۹ فروند لنج توقیف شده است و در جریان بازرسی از این شناورها، مقدار ۱۶ تن و ۲۶۵ کیلوگرم انواع ماهی و ۱۰ تن و ۵۶۵ کیلوگرم میگو، ۲۴۴ طاقه تورگوشگیر، ۲۸۹ عدد لنگر، ۱۲۵ طاقه تور ترال و ۱۲ دستگاه خودرو  کشف و ضبط شدند.

ابوعلی بیان داشت:  یک هزار و ۱۹صیاد متخلف  به مراجع قضایی معرفی شده و  در صورت تکرار تخلفات، این اداره کل با همکاری سازمان شیلات ایران به ناچار نسبت به ابطال مجوز یا پروانه صید افراد با سابقه اقدام می‌نماید و ضمنا افراد متخلف علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از طریق کمیسیون تخلفات صیادی استان نیز طبق تخلف صورت گرفته اعمال محرومیت دریایی خواهند شد.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال، روند افزایشی داشته است و این موضوع حاکی از آن است که مجازات‌های اعمال شده بازدارنده و کافی نیست و با وجود مشکلات و کمبود‌ها به ویژه نیروی انسانی و سوخت شناوری عملکرد یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان در زمینه انجام رسالت ذاتی خود ستودنی و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/م

نظر شما