شناسهٔ خبر: 50070393 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

‍ ‍۸۵ واحد تولیدی چابهار مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند

معاون مدیر کل و رییس اداره استاندارد شهرستان چابهار گفت: ‍۸۵ واحد تولیدی فعال و غیر فعال چابهار مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند.

صاحب‌خبر -

ناصر جدگال معاون مدیر کل و رییس اداره استاندارد شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : از آنجایی که بخش زیادی از انرژی مورد مصرف در واحد‌های تولیدی و صنایع پرمصرف به دلیل عدم استفاده صحیح از انرژی و به کار نگرفتن فناوری‌های نوین اثربخش تولیدی است و با توجه به اجباری بودن استاندارد‌های معیار مصرف انرژی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صنایع و واحد‌های تولیدی مشمول این استاندارد ملزم به رعایت استاندارد تدوین شده در این زمینه هستند.

وی بیان کرد: این پایبندی به الگوی مصرف، از سوی بازرسان استاندارد مورد نظارت و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

رییس اداره استاندارد چابهار با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ واحد تولیدی استان سیستان و بلوچستان اعم از فعال و غیرفعال مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا در سال گذشته ۵۵ بازدید فنی از صنایع انرژی‌بر انجام شده است.

وی از جمله این واحد‌ها در استان که موفق به دریافت گواهی انطباق معیار مصرف انرژی شده اند را صنابع آجر و واحد‌های کنسروماهی ذکر کرد.

جدگال خاطر نشان کرد: در حوزه شهرستان چابهار در اجرای برنامه‌های ابلاغی معیار مصرف انرژی، برنامه‌های مد نظر و ابلاغی به طور کامل محقق شده که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/گ

نظر شما