شناسهٔ خبر: 50070207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان در برنامه تلویزیونی "بازتاب" / حرکت پرشتاب پلیس استان در جهت هوشمند سازی

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان از حرکت پرشتاب پلیس استان در جهت هوشمند سازی با ارتقاء تخصص کارکنان و بهره گیری از فناوری‌های روز در اجرای مأموریت‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا فرمانده انتظامیسیستان وبلوچستان میهمان برنامه تلویزیونی "بازتاب" در شبکه استانی هامون بود.

سردار طاهری در این برنامه با تبریک فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و همچنین تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی به تمامی سبز پوشان سخت کوش پلیس استان، جانبازان و ایثارگران و به ویژه خانواده معظم شهدای نیروی انتظامی ابتدا به تبیین شعار هفته ناجا سال ۱۴۰۰ "پلیس هوشمند امنیت پایدار "پرداخت.

ی در خصوص مفهوم پلیس هوشمند گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به پلیسی در تراز انقلاب اسلامی، هوشمند سازی را در اولویت کاری خود قرار داده است و در عین ارتقاء تخصص کارکنان خود، تلاش دارد تا از بروز‌ترین فناوری‌های دنیا در اجرای مأموریت‌های روزانه و همچنین کنترل و کشف جرائم و پیشگیری از وقوع جرائم استفاده نماید.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان نیز در این راستا با اجرای دوره‌های متعدد آموزشی برای ارتقاء توانمدی و تخصص کارکنان و بهره گیری از فناوری‌های روز در پایش مرزها، ارسال الکترونیک پرونده‌ها به مراجع قضائی، کنترل و پایش تصویری و هوشمند ترافیک شهر‌ها و محور‌های مواصلاتی و ... سعی داشته تا سرحد امکان به معنای واقعی کلمه، هوشمند سازی را در یگان‌های مختلف انتظامی استان تحقق بخشد.

سردار طاهری به امنیت پایدار اشاره کرده و اظهار داشت: امنیت و توسعه یافتگی امری دو سویه و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی در توضیح بیشتر بیان داشت: منظور از امنیت پایدار در سطح استان آن امنیتی است که در سایه آن شاهد رشد، شکوفایی و توسعه و پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف، اقتصادی، علمی و .. باشیم و از طرفی توسعه و پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف خود به شکل گیری و تولید امنیت کمک می‌کند که بحمد الله استان سیستان و بلوچستان نسبت به قبل در این زمینه پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای داشته است.

فرمانده انتظامی استان یکی از شرایط اصلی توسعه امنیت را فراهم شدن زیر ساخت‌های امنیتی در سطح استان دانست و گفت: برای مثال برای کاهش تصادفات در سطح استان علاوه بر لزوم داشتن طرح‌های مختلف ترافیکی، استاندارد سازی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی نیز ضرورت دارد.

سردار طاهری از پدیده اعتیاد به عنوان بزرگترین معظل اجتماعی استان یاد کرد و با اشاره به ساخت و توسعه مراکز باز پروری معتادان در سطح استان با کمک شورای مبارزه با مواد مخدرو دیگر دستگاه‌ها از اجرای طرح‌های مستمر ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس در سطح محلات برای برخورد با خرده فروشان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان، از برخورد با فروشندگان عمده و کاروان‌های حمل مواد مخدر به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری پلیس استان یاد کرد و اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ طی چندین مرحله عملیات مسلحانه علیه قاچاقچیان عمده مواد مخدر بیش از ۸۷ تن انواع مواد افیونی کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش معتمدین و متنفذین در شکل گیری امنیت پایدار در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یکی ازسنن خوب و پسندیده‌ای که هنوز در سطح استان پا برجاست سنت احترام به بزرگان و ریش سفیدان طوایف است و این خود بیانگر این است که بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی استان با نفوذ و صلح و سازش بزرگان طوایف حل شدنی است.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف و حتی جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی و همچنین مشارکت سایر دستگا‌های و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی بسیاری از چالش‌های امنیتی استان بر طرف و حرکت به سمت امنیت پایدار تسهیل گردد.

انتهای پیام/گ

نظر شما