شناسهٔ خبر: 49990449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت نقطه کردستان دمای زیر صفر را تجربه کردند

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سراب شهرک با دمای منفی پنج، سردترین نقطه استان طی شبانه روز گذشته بود و علاوه بر آن دمای کمتر از صفر درجه در ۶ نقطه دیگر کردستان نیز ثبت شد.

صاحب‌خبر -

خبات قمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کاهش هشت درجه‌ای میانگین دمای هوای شبانه و صبحگاهی استان طی ۲ روز اخیر، اظهار داشت: پس از سراب شهرک،  بابارشانی با منفی چهار و دیواندره، سقز، دهگلان زرینه و قاملو هر کدام با یک درجه زیر صفر درجه، کمترین دمای استان را داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت سلین با ۳۲ درجه گرمترین دما را داشت و دمای شهر سنندج نیز مابین ۳ و ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از لحاظ دمایی همچنان تا اوایل هفته آینده در نقاط مرتفع و سردسیر استان شرایط یخبندان شبانه و صبحگاهی را شاهد خواهیم بود که خسارت‌هایی را به محصولات کشاورزی جالیزی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: همچنان تا روز پنج شنبه بویژه در بعدازظهرها شاهد وزش باد قابل ملاحظه هستیم که موجب خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان کاهش می‌شود.

وی یادآور شد: امروز چهارشنبه هم احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده و رشد پوشش ابر در مناطق جنوبی استان وجود دارد که ضعیف برآورد می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

نظر شما