شناسهٔ خبر: 49989768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تداوم کاهش دما و سردی هوا در کردستان

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: کاهش دما در استان تا صبح شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و شاهد سرما و یخبندان شامگاهی در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نشمیل احمدیانی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به اینکه از روز دوشنبه هفته جاری با کاهش نسبی دما روبرو شدیم و  از صبحگاه دیروز این روند شدت یافته است و تا صبح شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و شاهد سرما و یخبندان شامگاهی در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

او در ادامه با بیان این که وزش باد از امروز عصر تا روز پنجشنبه شدت می‌یابد گفت: کل استان در این چند روز وزش باد با میانگین سرعت ۱۵ متربر ثانیه را تجربه کرد که در مناطق هزارکانیان، قاملو و کامیاران سرعت باد به ۲۵ متربر ثانیه (۹۰ کیلومتربرساعت) هم رسید.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کردستان توصیه کرد: باغداران و صیفی کاران در مقابله با سرمای شبانه آمادگی داشته و به پیشنهادات کارشناسان جهاد کشاورزی در مقابله با سرمای زود رس پاییزه توجه داشته باشند و آسیب به محصولات باغی و جالیزی در اثر کاهش دما، ساختمان‌های نیمه کاره و پوشش پلاستیکی گلخانه‌ها در اثر وزش تندباد لحظه‌ای به ویژه در ساعات عصر و شب در این مدت دور از انتظار نیست.همچنین از افراد خواسته شد که به سعود به قله ها و ارتفاعات استان خودداری نمایند.

احمدیانی افزود:در مناطق بابارشانی، زرینه، قاملو، سراب شهرک، دیواندره و سقز دمای ۲ متری به زیر صفر درجه سیلیسیوس رسیده و این کاهش دما در سایر نقاط شمالی و شمال شرقی استان به شدت احساس می‌شود.

در شبانه روز گذشته سراب شهرک با میانگین دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین، سلین با ۳۱ درجه گرمترین نقاط استان بودند و میانگین دمای هوای سنندج نیز ۲۸ درجه اعلام شد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما